کرمانشاه/ پالایشگاە آناهیتا بە بخش خصوصی‌سازی واگذار می‌شود

کرمانشاه/ پالایشگاە آناهیتا بە بخش خصوصی‌سازی واگذار می‌شودآژانس کُردپا: مجمع نمایندگان کرمانشاە در مجلس شورای اسلامی بە سبب واگذاری پالایشگاە آناهیتا بە بخش خصوصی‌سازی، مخالفت خود را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس بە نقل از مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کرمانشاە، اعلام کرد، استان کرمانشاە از لحاظ بیکاری رتبەی اول کشور را داراست و واگذاری این پالایشگاە بە بخش خصوصی‌سازی سبب بیکاری بیشتر در این استان می‌شود.

سید قاسم جاسمی، واگذاری پالایشگاە را برای بدهی این شرکت اعلام کرد و گفت: این منطقی نیست اگر پالایشگاە ضرر کردە است، چرا می‌خواهند آن را واگذار کنند و نزدیک به 2 هزار نفر دیگر را بیکار کنند.

این نمایندە مجلس، با اشارە بە واگذاری‌های بدون برنامه بخش صنعتی و تولیدی استان کرمانشاه، در ادامە گفت: مسئولان به‌جای چاره‌اندیشی برای حل معضل بیکاری استان کرمانشاه که زمینه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را سبب شده است، قصد دارند دیگر واحدهای صنعتی را از اختیارات این استان خارج کنند.

بە گفتە وی؛ پالایشگاە آبادان نزدیک بە ٢هزار و ٦٠٠ میلیون تومان ضرر کردە است، چرا آن ڕا واگذار نمی‌کنند؟

جاسمی مخالفت خود را نسبت بە واگذاری پالایشگاە آناهیتا اعلام کرد و گفت: امروز مسئول سازمان برنامەی خصوصی‌سازی در مجلس حاضر می‌شود و ما بە شدت مخالفت خود را اعلام می‌نمائیم.

در همین رابطە، عضو کمیسیون برنامە و بودجە و محاسبات گفت: ما سابقەی خوبی در شهر کرمانشاە از واگذاری شرکتها بە بخش خصوصی‌ نداریم، چون تاکنون اثری از آنها وجود ندارد.

عبدالرضا مصری گفت: ما خاطرە خوبی از واگذاری کارخانجات و صنایع بە بخش خصوصی نداریم. زیرا علاوە بر اینکە بیکاری کارگران را بە همراە داشتە است، این واحدهای تولیدی با خاک یکسان شدەاند.