مدت بازداشت یک شهروند کُرد تمدید شد

مدت بازداشت یک شهروند کُرد تمدید شدآژانس کُردپا: اطلاعات سنندج برای گرفتن اعتراف با توسل به فشار جسمی-روانی ، بیش از ٥٠ روز است که یکی از اهالی قروه را در سلول انفرادی نگه داشتەند.

بنابر خبر رسیده به آژانس خبررسانی کُردپا، دادستان دادگاه انقلاب سنندج به صورت شفاه اعلام کرده است که ندت زمان بازداشت “صابر نادر”، مهندس نرم افزار” را تمدید می‌کند.

خانواده نادری روز چهارشنبه، ٦ بهمن ١٣٩٥ طی ملاقاتی که با فرزندشان در بازداشتگاه سازمان اطلاعات داشتەاند از این خبر مطلع می‌شوند.

خانواده نامبرده، از ١٤ آذر امسال که صابر نادری بدست نیروهای امنیتی دولت بازداشت شده بود توانستند برای اولین بار به ملاقات فرزند در بندشان بروند.

یکی از افراد نزدیک به خانواده نادری به آژانس کُردپا اعلام کرد که دادستان انقلاب سنندج با بی‌شرمی تمام مستقیما به خانواده فرد بازداشت شده گفته که تا صابر با دستگاه‌های امنیتی همکاری نکن و “کیفر خواست” دادگاه انقلاب را قبول نکند همچنان در بازداشت خواهد ماند.

نیروهای امنیتی در ایران به بهانەهای واهی می‌توانند افراد را تا ٤ ماه در بازداشت نگه دارند.

این منبع خبری همچنین به آژانس کُردپا گفت: صابر نادری طی بازاداشتش به شدت ضعیفو دچار رنگ ریدگی شده است.

این جوان کرد که صاحب زن و فرزند نیز می‌باشد، مدیر کمپانی “شهیر نرم افزار پویا” می‌باشد و از دلیل بازداشت خود بی‌اطلاع بوده و هرگونه اتهام امنیتی را رد می‌کند.

٠٨-١١-١٣٩۵