نماینده بناب: نصف مدارس بناب عمر مفید خود را سپری کرده اند

 نماینده بناب: نصف مدارس بناب عمر مفید خود را سپری کرده اندگوناز تی وی: نماینده مردم بناب«بین ائو» در مجلس شورای اسلامی ایران گفت: نصف مدارس بناب عمر مفید خود را سپری کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، ضیاءالله اعزازی عصر دیروز پنجشنبه ٧بهمن ماه٩۵، در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب با اعلام این مطلب افزود: کمبود اعتبارات دولتی باعث شده امیدی به بازسازی این مدارس در طول سالیان متمادی و با اتکاء به بودجه دولتی وجود نداشته باشد.

وی از سپری شدن عمر مفید نصف مدارس این شهرستان خبرداد و گفت: بیشتر مدارس بناب نیازمند تخریب و بازسازی بوده و برای تحصیل دانش آموزان مشکل آفرین هستند.

وی تأکید کرد: برای مهیا کردن محیطی امن و بدون استرس برای تحصیل دانش آموزان باید امکانات موجود مدیریت شده و از آن ها استفاده بهینه صورت گیرد.

طبق اصل ٣٠ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: «دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفائی کشور به طور رایگان گسترش دهد.»

با اینحال دولت ایران از نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان جنوبی سر باز زده و مدارس آذربایجان در وضعیت نامطلوبی قرار دارند. اکثر مدارس تازه ساخت آذربایجان نیز توسط خیرین مدرسه ساز آذربایجانی احداث می شود.

27 ژانویه 2017