رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل: افزایش دو درصدی قتل عمد در استان اردبیل نسبت به سال گذشته

اویان

 اویان نیوز: رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل از افزایش دو درصدی قتل عمد در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 به گزارش اویان نی.ز به نقل از ایسنا، موسی عالیزاده با بیان اینکه در سال جاری ۱۷ فقره قتل عمد در استان اردبیل بوقوع پیوسته است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در ماهه سال گذشته ۱۵ فقره قتل به وقوع پیوسته بود

وی با اشاره به اینمه ۱۰۰درصد پرونده‌های قتل در استان به کشف منجر شده است، خاطرنشان کرد: دلایل عمده این پرونده‌ها اختلافات خانوادگی، مسائل ناموسی و عصبانیت بوده است.

به گفته عالیزاده قاتلی که دیروز در شهرستان مشگین شهر همسر خود کشته بود در کمتر از پنج ساعت توسط پلیس در تبریز دستگیر شد.

وی در ادامه به افزایش قاچاق کالا در استان اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماهه سال گذشته ارزش ریالی کالای قاچاق در استان اردبیل بیش از ۴۵ میلیارد ریال بود که این رقم در مدت مشابه امسال به بیش از ۳۵۷ میلیارد ریال افزایش یافته است که بیش از ۶۹۰ درصد افزایش یافته است.

عالیزاده در ادامه با اشاره به پرونده های جرایم اقتصادی در استان گفت: ۸۹ پرونده جرایم اقتصادی در سال جاری در استان تشکیل شده است که ۶۶ مورد آن منجر به نتیجه و صدور حکم شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل افزود: اخذ تسهیلات غیرمجاز، فرار مالیاتی، زمین خواری، ربا، تبانی، رشوه، اختلاس و پولشویی را از جمله جرائم اقتصادی موجود در استان است.

وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد افزایش ۱۲ درصدی جعل و کلاهبرداری هستیم، اضافه کرد: در ۱۰ ماهه سال گذشته یک هزارو ۵۰۵ پرونده جعل و کلاهبرداری در استان تشکیل شده بود که این رقم در مدت مشابه سال جاری به یک هزارو ۶۸۷ مورد رسیده است.

چهارشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۵