در 5 سال اخیر نرخ رشد درآمدهای مالیاتی آذربایجان غربی 26 درصد بوده است

خبرگزاری فارس: نرخ رشد درآمدهای مالیاتی آذربایجان غربی 26 درصد بوده استسرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی گفت: نرخ رشد درآمدهای مالیاتی آذربایجان غربی در پنج سال اخیر 26 درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه احمد زمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، مالیات بر مصرف و تقویت نظام اطلاعات مالیاتی را به عنوان دو ابزار مهم در جلوگیری از وارد آمدن فشار مالیاتی و رفع تبعیض مالیاتی مورد تأکید قرار داد.

وی اظهار داشت: پیاده‌سازی کامل مکانیزم‌های مالیات بر ارزش افزوده از یک سو و تکمیل نظام اطلاعات مالیاتی که تنها با مساعدت مجموعه دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است به طور قطع به کاهش بار مالیاتی از روی مؤدیان صادق کمک شایانی خواهد کرد.

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه هنوز ساز و کار کشف، پیگیری، رسیدگی و تشخیص مالیات برای تجارت الکترونیک به اندازه کافی تکمیل نشده است، عنوان کرد: از طریق سیستم الکتروینکی و اطلاعات مالیاتی در چهارچوب طرح جامع مالیاتی از فرارهای مالیاتی که در این قالب صورت می‌گیرد ممانعت کنیم.

این مسؤول، جایگاه فرهنگ مالیاتی را به عنوان عامل پیش‌برنده نظام مالیاتی در راستای اهداف توسعه‌ای کشور یادآور شد و افزود: فرهنگ مالیاتی بالا نه تنها مشارکت داوطلبانه مردم در پرداخت مالیات را طلب می‌کند، بلکه بخشی از آن نیز مربوط به قوانین و مقررات مالیاتی ساده و شفاف همچنین دانش و حسن رفتار کارگزاران مالیاتی است.

زمانی همچنین در تشریح شاخص‌های مالیاتی استان آذربایجان غربی در مقایسه با متوسط‌های کشوری، گفت: استان آذربایجان غربی در حالی 9 دهم درصد مالیات‌های کشور را تامین می‌کند که معادل 2.9 برابر درآمدهای مالیاتی که از استان به خزانه واریز شده در قالب اعتبارات بودجه‌ای به خود استان بازگردانده می‌شود.

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی افزود: نرخ رشد درآمدهای مالیاتی در پنج سال اخیر در کشور 30 درصد و در آذربایجان غربی 26 درصد بوده است.