نماینده تبریز: می گویند امتیاز بگیرید و بی خیال حادثه قطار تبریز- مشهد شوید

گوناز تی وی: با گذشت بیش از 2 ماه از حادثه قطار تبریز- مشهد که منجر به کشته شدن 49 شهروند آذربایجان جنوبی گردید که در مقابل هیچ اقدامی در جهت برخورد با عاملان حادثه از جمله استیضاح وزیر راه صورت نگرفت، در نهایت پس از اقدامات نمایشی مسئولان امر نسبت به استیضاح وزیر راه، نماینده مردم تبریز با افشاگری از اقدامات صورت گرفته برای تطهیر وزیر راه، عنوان کرده «می گویند امتیاز بگیرید و بیخیال حادثه قطار تبریز- مشهد شوید و به جای آن یک چیزی از آخوندی بخواهید».

احمدعلیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز امروز (9 دی/28 ژانویه) در سخنرانی خود در مسجد “سالار شهیدان تبریز” در پاسخ به جمع مردم درباره آخرین پیگیری های صورت گرفته برای حادثه قطار تبریز- مشهد گفته« باید بدانید وقتی با نماینده‌ها در مورد استیضاح حرف می‌زنم عده‌ای می‌گویند بیخیال شوید و به جای آن یک چیزی از آخوندی بخواهید!».

نماینده مردم تبریز با انتقاد از عدم مسئولیت‌پذیری وزیر راه و سنگ‌اندازی سایر نمایندگان در مسیر استیضاح عباس آخوندی گفته«قطار تبریز-مشهد دچار حادثه شد چون سیستمی که آخوندی از آن تمجید می‌کرد، آن هنگام خراب بود، این اتفاق رخ داد چون فروشنده و خریدار سیستم ATC یک نفر بود؛ مدیرعامل فعلی شرکت کشتیرانی ایران در دوران اصلاحات 8 سال تجارت کرد و بعدها فهمیدند این آقا مالک لوکوموتیوهای ایران است».

براحمد علیرضا بیگی که سخنان او در «تابناک» منتشر شده، با بیان اینکه “وزیر راه همه‌چیز را با پول می‌سنجد” گفته « دولت‌مردان ما کردار سوداگرانه دارند و همه‌چیز را با پول می‌سنجند، هرکسی برای آن‌ها منفعت داشته باشد باارش است و اگر غیر از این باشد، در نگاه دولت‌مردان فاقد ارزش می‌باشد، برای همین هم وزیر راه و شهرسازی می‌گوید “نگران نباشید، خوشبختانه مسافران بیمه بودند”».

پیشتر قاضی پور، نماینده ارومیه نیز از مواضع وزیر راه انتقاد کرده و گفته بود «وزیر راه و شهرسازی به جای عذرخواهی و پاسخگویی به افکار عمومی از بیمه حرف می‌زند».

با این حال با گذشت بیش از 2 ماه از حادثه قطار تبریز- مشهد علاوه بر اینکه خبری از استیضاح وزیر راه و برخورد با عاملان حادثه در میان نیست، حتی تدابیری برای بروز حادثه های مشابه که به بلای جان مردم آذربایجان جنوبی تبدیل گردیده، نیز اتخاذ نشده است.

نماینده تبریز: می گویند امتیاز بگیرید و بی خیال حادثه قطار تبریز- مشهد شوید