شناسایی یکی از بازجویان فعالان آذربایجانی در تکاب

 فرد مشخص شده در تصویر یکی از ماموران اداره اطلاعات شهرستان تکاب«تیکان تپه» می باشد که بازجویی از فعالان حرکت ملی آذربایجان در این شهر را برعهده دارد.

به گزارش گوناز تی وی، این تصویر مربوط به راهپمایی روز جمعه٢٢بهمن٩۵، می باشد و شخص مشخص شده در این تصویر یکی از ماموران اداره اطلاعات تکاب می باشد که بازجویی از فعالان حرکت ملی آذربایجان در این شهر را بر عهده دارد.

فرد مذکور با نام مستعار «نصرت» شناخته می شود و به همراه «خلیل خدادادی» دیگر مامور اداره اطلاعات تکاب، بازجویی از فعالان آذربایجانی را عهده دار می باشد.

خلیل خدادادی از اهالی روستای «یولغون آغاج» تکاب بوده و «نصرت» متاهل، دارای یک فرزند و از اهالی اورمیه یا اطراف این شهر می باشد.

این دو مامور اداره اطلاعات، تاکنون شمار زیادی از فعالان حرکت ملی آذربایجان در تکاب را مورد بازجویی، تهدید و بعضا مورد شکنجه قرار داده اند.

این دو مامور حین بازجویی از اشخاص مختلف اقرار کرده اند که لیست ١٢٠ نفره ای از فعالان آذربایجانی این شهر را احضار و مورد بازجویی قرار داده اند.

این دو مامور، فعالان آذربایجانی را افرادی خودفروخته نامیده و همواره به این موضوع اشاره می کردند که «متاسفانه قشر تحصیل کرده و تاثیرگذار شهرستان فریب خورده و در دام تجزیه طلبان افتاده اند.»

درشهریور سال ٩٢، سه تن از فعالان آذربایجانی تکاب در شعبه ۱ دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام «تبلیغ علیه نظام به نفع حرکت ملی آذربایجان» محاکمه شدند و هر کدام به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم و روانه زندان مهاباد شدند.

احمد جوادی کیا رییس شعبه ١ دادگاه انقلاب مهاباد به استناد «گزارش اداره اطلاعات تکاب و نظر کارشناسی این اداره» که توسط  «نصرت» و «خلیل خدادادی» تهیه شده بود این فعالان را محاکمه و روانه زندان کرد.

شناسایی یکی از بازجویان فعالان آذربایجانی در تکاب