کیهان کلهر برنده جایزه گرمی شد

آلبوم «Sing Me Home» با آهنگسازی و نوازندگی کیهان کلهر، نوازنده برجسته کورد، برنده جایزه ِگرَمیِ بهترین موسیقی جهانی در پنجاه و نهمین دوره این مراسم شد.

بنابر گزارش رویترز، مراسم اهدای جوایز گرمی که مهمترین جایزه موسیقی جهان محسوب می‌شود یکشنبه شب -۲۴ بهمن- در سالن “استیپلز” لس‌آنجلس برگزار شد و طی آن آثار برجسته موسیقی در یک‌سال گذشته مورد تقدیر قرار گرفت.

طی این مراسم، آلبوم «Sing Me Home» با آهنگسازی و نوازندگی کیهان کلهر، نوازنده برجسته کورد، برنده جایزه ِگرَمیِ بهترین موسیقی جهان شد. در واقع کیهان کلهر تنها و اولین ایرانی‌ست که نائل به دریافت این جایزه شده است.

این مراسم که پنجاه و نهمین دوره اهدای جوایز گرمی بود شاهد حضور برجستەترین آهنگسازان و موزسین‌های جهان بود.

کیهان کلهر در سال ۱۳۴۲ خورشیدی در خانواده‌ای کرماشانی و موسیقی‌دوست چشم به جهان گشود، او موسیقی را از پنج سالگی شروع کرد. دوازده ساله بود که به صورت حرفه‌ای به موسیقی پرداخت و در سیزده سالگی با ارکستر رادیو تلویزیون کرماشان شروع به همکاری کرد.کیهان کلهر برنده جایزه گرمی شد او در هفده سالگی مقیم ایتالیا شد و سپس به نیت ادامه تحصیل راهی کانادا شد و در رشته آهنگسازی از دانشگاه “کارلتون” اتاوا فارغ‌التحصیل شد. کمانچه ساز تخصصی اوست.

٢۵-١١-١٣٩۵