نگهداری فرزانه جلالی در بازداشتگاه اداره اطلاعات کرمانشاه

فرزانه جلالی فعال سرشناس مدنی و حقوق زنان به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر کرمانشاه منتقل شده است.

یکی از اعضای خانواده این فعال مدنی اعلام کرده که علی رغم اعلام آمادگی یکی از وکلای دادگستری برای قبول وکالت فرزانه جلالی شعبه هفتم بازپرسی با این درخواست مخالفت کرده و تصریح کرده اند که “تنها پس از استعلام از معاونت منابع انسانی قوه قضاییه و قرار داشتن نام وی در لیست وکلای رسمی و مورد تایید رییس قوه قضاییه” با این درخواست موافقت خواهند کرد.

مقام های  قضایی با درخواست اعضای خانواده وی برای ملاقات با فرزندشان مخالفت کرده و بدون اشاره به جزئیات اعلام کرده اند که فرزانه جلالی متهم به “اقدام علیه امنیت ملی” است.

به گزارش این سایت حقوق بشری به نقل از یک منبع مطلع این فعال مدنی و حقوق زنان روز گذشته از بازداشتگاه اداره اطلاعات کرمانشاه طی تماس کوتاهی از نگهداری خود در بازداشتگاه اداره اطلاعات خبر داده است. شایان ذکر است که اداره ثبت اسناد کرمانشاه روز پنج شنبه ۵ اسفند در اقدامی هماهنگ با اداره اطلاعات این شهر طی تماسی از فرزانه جلالی خواسته بودند تا برای تکمیل پرونده خود به اداره ثبت مراجعه کند.

این فعال حقوق زنان پس از مراجعه به اداره ثبت در نزدیکی اداره پست شهر کرمانشاه توسط ماموران اداره اطلاعات با توسل به زور بازداشت می شود.

فرزانه جلالی عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران و مدیر مسئول سابق روزنامه صبح دانشگاه تهران در سال ۱۳۸۹ به دلیل فعالیت های دانشجویی علی رغم کسب رتبه ۶ در کنکور کارشناسی ارشد از ادامه تحصیل محروم شد.

بیشتر فعالیت های وی در سال های اخیر معطوف به حوزه های زنان و مسائل اجتماعی بوده است.

همچنین وی یکی از حامیان اصلی و پیگیر دانش آموزان آسیب دیده حادثه آتش سوزی مدرسه روستای شین آباد است.

صبح روز ۱۵ آذر ماه ۱۳۹۱ بر اثر آتش گرفتن بخاری نفتی یکی از کلاس های مدرسه ابتدایی روستای شین آباد پیرانشهر ۳۷ تن از دانش آموزان این مدرسه دچار سوختگی های شدید شدند و عده ای از آنان به علت شدت جراحات به مراکز درمانی استان های همجوار و پایتخت منتقل شدند.

در این حادثه دو دانش آموز به نام های “سارینا رسول زاده” و “سیران یگانی” بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند.هرانا 09 اسفند