مخالفت قوه قضائیه با اعزام به بیمارستان و آزادی مشروط محمد نظری

– محمد نظری،  اهل بوکان، زندانی سیاسی و بیمار محبوس در زندان رجایی شهر کرج که نزدیک به ۲۳ سال عمر خود را در زندان گذرانده، علیرغم درخواست پزشکان بهداری زندان، با مخالفت قوه قضائیه برای اعزام به بیمارستان روبروست. از سوی دیگر، ظرف روزهای گذشته با درخواست آزادی مشروط این زندانی نیز مخالفت بعمل آماده است.

محمد نظری، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر که از بیماری قلبی و دیسک کمر رنج می برد، نزدیک به بیست و سه سال است که بدون مرخصی و عدم رسیدگی پزشکی در زندان مانده است.

یک منبع آگاه از وضعیت این زندانی بیمار به گزارشگر هرانا گفت: “طبق دستور پزشک متخصص، آقای نظری بایستی به بیمارستان اعزام شود. تاکنون مسئولین زندان و بهداری چندین بار از مراجع قضایی درخواست مجوز اعزام به بیمارستان کرده اند اما قوه قضائیه با اعزام وی مخالف است.”

این منبع مظلع در ادامه افزود: “در چند روز گذشته نیز دادستانی با درخواست آزادی مشروط وی مخالفت کرده است.”

لازم به یادآوری است، محمد نظری فرزند حمدالله متولد ۱۳۵۰ در سال ۱۳۷۳ در بوکان به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کردستان دستگیر و در یک فرایند مبهم قضایی به تحمل حبس ابد محکوم شد. آقای نظری پیش تر محکومیت خود را بر اساس اعترافات دروغین اخذ شده تحت شکنجه دانسته بود.

آقای نظری در ۲۲ ساله گذشته نتوانسته از مرخصی استعلاجی علیرغم مشکلات جسمی خود استفاده کند. وی هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج بصورت تبعیدی حکم محکومیت خود را سپری می کند.

هرانا در گزارشی مفصل به «پروسه مبهم و پر ابهام اداری» در مورد وضعیت این زندانی پرداخته است. همچنین در آبانماه با دخالت نهادهای امنیتی با درخواست انتقال وی به زندان ارومیه نیز مخالفت شده بود. هرانا 12 اسفند