تداوم بازداشت شهروندان عرب اهواز توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران

4493کوردستان میدیا: در ادامه بازداشت شهروندن عرب، نیروهای امنیتی رژیم ایران با هجوم به چند نقطه شهر اهواز، ده‌ها نفر از شهروندان عرب را دستگیر کردند.

بنا به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، ده‌ها نفر از نیروهای اطلاعاتی رژیم جهت جلوگیری از تجمع و تظاهرات وارد كوی علوی اهواز شده و اقدام به دستگیری‌های فرا قانونی نمودند.

یکشنبه شب اول اردیبهشت‌ماه ٩٢، نیروهای امنیتی ایران به “حی‌الثوره” ( كوی علوی یا شلنگ‌آباد) هجوم برده و ٦٠ تن از شهروندان عرب این منطقه را بازداشت كردند.

در میان بازداشت‌شدگان ١٥ دانش‌آموز دبیرستانی به چشم می‌خورند که در دبیرستان بهشتی مشغول به تحصیل بوده‌اند.

شهروندان عرب می گویند: “نیروهای امنیتی خودسرانه و بدون هیچ مجوزی وارد مغازه‌ها شده و بعضی از مغازه‌داران را دستگیر کردند”.

عمل این نیروها موجب اعتراض جوانان منطقه”حی الثوره” شد. جوانان این منطقه برای دفاع از خود با پرتاب سنگ به طرف مامورین با آن‌ها درگیر شده‌اند و در این میان تعداد دیگری از اعتراض‌کنندگان دستگیر شده‌اند.

طبق گزارش‌های منابع محلی نیروهای امنیتی رژیم ایران با ورود به منازل تعدادی كامپیوتر و موبایل‌های بعضی از شهروندان كه در حال تصویربرداری بودند را با خود بردند.

فعالان حقوق بشر از اهواز تا به حال هویت ٢٨٩ تن از بازداشت‌شدگان را اعلام کرده‌اند. آنان معتقدند که آمار بازداشت‌شدگان بیش از آمار اعلام شده است.

در همین رابطه و به گزارش فعالان حقوق بشر اهواز، همه ساله و در سالگرد “انتفاضه” مردم عرب، بازداشت‌های وسیعی بین فعالان عرب در مناطق و شهرهای مختلف عرب‌نشین از ابتدای ماه مارس آغاز شده و این بازداشت‌ها همچنان ادامه دارد.

در همین ارتباط چندی پیش طی اخبار منتشره در ٢٨ فروردین‌ماه سال جاری، “شمار بازداشتی‌‌های مناطق مختلف اهواز طی دو ماه اخیر از مرز ٢٥٠ تن گذشته است”.