در شهرستان تاکستان استان قزوین: حدود ۷۰ کارگر کیهان بُد اخراج شدند

کارگرانی که بطور میانگین بین ۱۵ سال سابقه کار دارند،

اما با گذشت سه ماه  از بیکاری

هنوز کارفرما بابب مطالبات پایان کار به آنها بدهکار است.

منابع کارگری از اخراج حدود ۷۰ کارگر قراردادی کارخانه تولید کننده محصولات بهداشتی «کیهان بُد» واقع در شهرستان تاکستان استان قزوین خبر می‌دهند.

منابع کارگری در کارخانه کیهان‌ بُد (تولید کننده محصولات بهداشتی و تنظیم خانواده) می‌گویند در این واحد تولیدی حدود ۱۱۰ کارگر مشغول به کار هستند اما از ابتدای دی ماه سال جاری به دلیل نامعلومی که کارگران از آن اظهار بی اطلاعی می کنند ، تعداد ۷۰ کارگر پس از خاتمه قرارداد، کارشان را از دست داده‌اند.

این کارگران که بصورت میانگین بین ۱۵ سال سابقه کار دارند، در ادامه درباره وضعیت خود می‌گویند: بعد از گذشت سه ماه هنوز کارفرما بابتب مطالبات پایان کار به آنها بدهکار است.

در ادامه کارگران اخراجی  درباره معوقات مزدی خود می گویند؛ تمامی کارگران اخراجی دست کم بابت یک ماه مزد و عیدی سال ۹۶ طلبکارند.

به گفته آنها در زمان اشتغالمان شرایط تولید در کارخانه کیهان بد بسیار خوب بود و آنچه باعث شده تا کارفرما تصمیم  به اخراج ناگهانی ما ۷۰ کارگر بگیرد، معلوم نیست.

در عین حال کارگران در خصوص وضعیت بیمه بیکاری خود گفتند: “هنوز مقرری بیمه بیکاری کارگران اخراجی محقق نشده است”. هرانا 23 اسفند