مرگ ۵ کارگر طی دو هفته اول سال جدید

یک کارگر خدماتی شهرداری پلدختر و چهار کارگر صنعت نفت و گاز در سایه فقدان ایمنی محیط کار طی ۱۴ روز اول سال جدید جان خود را از دست دادند.

 یکی از کارگران خدماتی شهرداری پلدختر در استان لرستان، بر اثر بی احتیاطی راننده خودرو حمل زباله کشته شد.

 شب سیزدهم فروردین ماه، یکی از کارگران خدماتی شهرداری پلدختر، بر اثر بی احتیاطی راننده خودرو حمل زباله کشته شد.

این حادثه شب (۱۳ فروردین ماه)  در مسیر خیابان  چهار راه رهبری شهر پلدختر در استان  لرستان زمانی اتفاق افتاد که کارگری بنام “بهزاد خادمی” ۳۰ ساله فرزند عزیزالله حین جمع آوری زباله زیر چرخ کامیون حمل زباله شهرداری کشته می شود.

سرهنگ صفر عبدالوند، کارشناس راهنمایی و رانندگی پلدختر با اعلام این خبر به سایر رسانه ها  گفته است علت این حادثه بی احتیاطی راننده کامیون در حین سوار کردن سرنشین در قسمت خارجی وسیله نقلیه اعلام شده است.

مرگ چهار کارگر صنعت نفت در سال جاری؛ دوازدهم فروردین یک کارگر دکل‌بان جان خود را از دست داد

 در ۱۵ روز سپری شده از سال ۹۶، چهار کارگر صنعت نفت و گاز بر اثر حوادث کاری جان خود را از دست دادند.

 روز ۱۲ فروردین ماه، بهزاد علوی، دکل‌بان قراردادی دکل ۹۱ فتح شرکت ملی حفاری ایران، به دنبال سقوط قاب دکل حفاری، جانش را از دست داد.

در حادثه‌ای که پیش از آن ششم فروردین ماه در ایستگاه تقلیل فشار گاز همدان به وقوع پیوست، در نتیجه آتش‌سوزی گسترده، دو کارگر ۲۵ و ۳۷ ایستگاه گاز همدان براثر انفجار زنده زنده در آتش سوختند.

ظهر روز دهم فروردین نیز،یکی از کارگران پتروشیمی تندگویان به نام «علی حیدری» در حین انجام کار بر اثر سقوط بوم جرثقیل جان خود را از دست داد.

با احتساب این حوادث، می‌توان گفت در ۱۵ روزی که از آغاز سال ۹۶ گذشته است، چهار کارگر شاغل در صنایع نفت و گاز جان خود را بر اثر حوادث کاری از دست داده‌اند.

ایلنا ۱۵ فروردین