زاهدان/ انتقال زندانی سیاسی محکوم به اعدام به سلول انفرادی

14895آژانس کُردپا: فشار بر زندانیان سیاسی اقلیت‌های اتنیکی و مذهبی در ایران روبه افزایش است.

از زندان مرکزی شهر زاهدان گزارش می‌رسد که روز دوم شهریورماه یک زندان سیاسی بلوچ به سلول انفرادی بند قرنطینه زندان مرکزی زاهدان انتقال یافت.

“فعالین حقوق‌بشر و دمکراسی در ایران” از انتقال عبدوالوهاب ریگی به سلول انفرادی خبر داده و آن را “شکنجه‌گاه زندان زاهدان” توصیف می‌کند.

همین منبع در ادامه اعلام کرد: ” این زندانی سیاسی هنگام بازگشت از ملاقات کابینی با خانواده‌اش بی‌دلیل مورد تهاجم و ضرب و شتم فردی به نام جامی رئیس بازرسی زندان و غلامی از شکنجه‌گران و رئیس اطلاعات زندان مرکزی زاهدان قرار گرفته است”.

14895.jpg
عبدالوهاب ریگی در سن ١٧ سالگی و مهرماه ٨٩ بهمراه برادرش عبدالباسط ریگی توسط مأموران اطلاعاتی به اتهام عضویت در جنبش مردمی ایران جندالله بازداشت شده بود.
عبدالوهاب ریگی در سن ١٧ سالگی و مهرماه ٨٩ بهمراه برادرش عبدالباسط ریگی توسط مأموران اطلاعاتی به اتهام عضویت در جنبش مردمی ایران جندالله بازداشت شده بود.

وی از سوی دستگاه قضایی به اعدام محکوم شده است.

همچنین دیگر زندانی سیاسی بلوچ، ناظر ملازهی در در سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان راهددان دست به اعتصاب غذا زده است.

در ماه‌های اخیر فشار و تهدید بر زندانیان سیاسی اقلیت‌های اتنیکی و مذهبی و خانواده‌های آنان روبه افزایش بوده و این امر نشان از اذیت و آزار سیستماتیک حکومت اسلامی ایران بر زندانیان سیاسی می‌باشد.

انتقال نامق محمودی به مکانی نامعلوم، احضار ماموستا عبدالسلام گلنواز به دادگاه روحانیت تبریز، انتقال احمد تمویی و جهانگیر بادوزاده به سلول انفرادی زندان ارومیه و نیز تشکیل دادگاه برای برادران کُردپور و اتهام محاربه به آنان از جمله‌ی اقدامات نهادهای امنیتی و قضایی حکومت در برخورد با فعالین سیاسی است.