خسارت میلیاردی به مردم همزمان با نرخ بالای بیکاری در قوچان

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان ها با اشاره به تعطیلی دو کارخانه بزرگ در قوچان، گفت: در هر کدام از این کارخانه ها، ۳۰۰ کارگر فعالیت داشتند.

 اسدالله قاسمی، صبح امروز در تالار آبگینه سازمان آبفا با اشاره به مشکلات شهرستان قوچان اظهار کرد: این شهرستان با مشکلات بسیاری روبروست که امیدواریم مسئولان دولتی دستورات لازم را برای پیگیری مشکلات و رفع آنها صادر کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در هفته جاری و در حالی که درد بیکاری کمر مردم قوچان را شکسته است در ساعت ۳ بامداد سرمای ناگهانی و غیرمترقبه با ۶ درجه زیر صفر، تمام داشته های مردم باغدار و کشاورز مظلوم و محروم شهرستان قوچان را که حدود هفت هزار هکتار محصولات باغی بود به خاکستر تبدیل کرد و با توجه به وضعیت انتخاباتی کشور، کسی صدای مردم قوچان را نشنید.

قاسمی ادامه داد: بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان خسارت اولیه به مردم وارد شد و این در حالی بود که هیچ یک از مقامات دولتی اقدامی را در خصوص حمایت مردم قوچان نکرد.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: بیکاری و نرخ رشد آن در خراسان و شهرستان قوچان نسبت به سایر استانها بسیار بالاست و روستاهای خالی از سکنه و کارگران فصلی و گذری با مشکلات بسیاری روبرو هستند و این در حالی است که شاهد تعطیلی دو کارخانه بزرگ قوچان بودیم که هر کدام ۳۰۰ نفر کارگر با ۱۵ سال سابقه داشت و متأسفانه این افراد با دو سال حقوق معوقه اخراج و آواره خیابان ها شدند.

وی اظهار کرد: با توجه به مشکلات کارگران در دو کارخانه تعطیل شده شهرستان قوچان باید چاره ای اندیشید و به داد ۵۰۰ خانوار کارگر مظلوم و رنجدیده قوچان رسیدگی کرد.

قاسمی در ادامه تصریح کرد: از دوران ریاست جمهوری اصلاح طلبان طرح ارتقاء سه دهستان با شرایط لازم مصوب شد ولی تاکنون در سه دولت مورد بی مهری قرار گرفته است و علیرغم تصویب در استان خراسان رضوی و وزارت کشور در کمیسیون تقسیمات دولتی خاک می خورد و مردم از حداقل های کمک های دولتی به شهر محروم هستند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: دولت مردان مشکلات مردم قوچان را ببینند و در رفع آنها تلاش کنند.

حقوق بشر در ایران ۱۴ اردیبهست