بازجویی ستاد خبری از مدرس علوم دینی در سنندج

12188 آژانس کُردپا: یکی از مدرسان علوم دینی در سنندج به ستاد خبری اداره‌ی کل اطلاعات استان کُردستان احضار شد.

بنابه گزارش ارسالی به آژانس خبررسانی کُردپا، ستاد خبری اداره‌ی کل اطلاعات استان کُردستان روز گذشته یکی از اعضای شورای رهبری مکتب قرآن کُردستان به نام “هاشم حسین‌پناهی” را احضار و مورد بازجویی قرار داد.

وی هفته‌ی گذشته نیز جهت پیگیری رفع توقیف از گذرنامه و لغو قرار ممنوع‌الخروجی خود و حسن امینی، به دادسرای ویژه‌ی روحانیت همدان مراجعه می‌کند.

این مدرس علوم دینی در ستاد خبری درباره‌ی ارتباط وی با شبکه‌های ماهواره‌ای خارج ایران و نظرش در رابطه با اوضاع کنونی سوریه مورد بازجویی قرار گرفته است.

هاشم حسین‌پناهی، اعضای شورای رهبری مکتب قرآن کُردستان.
پایگاه اطلاع‌رسانی مکتب قرآن کُردستان مدعی است که بازجویان ستاد خبری، هاشم حسین‌پناهی را متهم به جاسوسی کرده‌اند و او را تحت فشار قرار داده‌اند که از همکاری با رسانه‌های خارج کشور ابراز پشیمانی کند.

وی از مهرماه سال گذشته تاکنون ٣ بار به ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات و ٢ بار نیز به دادگاه ویژه‌ی روحانیت همدان احضار شده است.

مکتب قرآن کُردستان، حرکتی دینی در مناطق کُردنشین ایران-سنی‌نشین است که از شاگردان و پیروان احمد مفتی‌زاده تشکیل و در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، دعوت و تبلیغ و حتی سیاسی-اقتصادی فعالیت می‌کنند.