حمایت جمعی از زندانیان سیاسی زندان سنندج از حسین رونقی

hoseinبب_ronaghiآسو نیوز: براساس خبرگزاری کمپین دفاع از زندانیان سیاسی، در پی گذشت بیش از 20 روز از ادامه اعتصاب غذای حسین رونقی و رو به وخامت گذاشتن وضعیت جسمانی وی و حمایت گسترده نهادهای مدافع حقوق بشر و نهاد و سازمانهای سیاسی و بخصوص مردم آزادیخواه ، جمعی از زندانیان سیاسی کرد در زندان مرکزی سنندج طی پیامی ضمن قدردانی از حسین رونقی و ارج نهادن به این اقدام وی، زندانیان سیاسی و مدنی را سرمایه ملی خوانده و از وی حمایت کردند و همزمان از وی خواستند تا برای ادامه مبارزه و بخصوص فعالان در بند به وی و امثال وی
نیازمند و باید زنده بماند و بهمین خاطر در مقطع کنونی و در حالی که روز به روز شرایط جسمانی آقای رونقی بحرانی تر می شود ادامه اعتصاب غذا صلاح نیست و عاجزانه از وی تقاضا دارند به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

متن این نامه به شرح زیر میباشد:

اعلام حمایت جمعی از زندانیان سیاسی زندان سنندج ازحسین رونقی و درخواست برای پایان دادن به اعتصابش

ما بە عنوان زندانیان سیاسی کرد در زندان مرکزی سنندج کە خود نیز قربانی بی عدالتی و اعمال سلیقە ی نهادهای امنیتی بە جای قانونمداری هستیم و خود نیز از حداقل حقوق ابتدائی یک زندانی محروم هستیم. ضمن حمایت خویش از خواستهای قانونی حسین رونقی ، با توجە بە شنیدن صدای وی توسط مردم آزادیخواه، نهادهای حقوق بشری و سازمانهای سیاسی، از ایشان درخواست مینماییم کە اعتصاب طولانی مدت خویش را کە هر لحظە ایشان را با خطر اتفاقی ناگوار مواجە کردە است، متوقف نماید. ما ضمن حمایت از حسین رونقی و تمامی هم بندیهای وی و ارج نهادن بە همە خدمات و مبارزات همه آزادیخواهان در بند، ایشان و تمامی زندانیان سیاسی و مدنی را سرمایە ملی گرانبهایی می دانیم کە برای احقاق حقوق قانونی و حقە مردم ، بویژە فعالان در بند، و وجود وی بسیار ضروریست و بایستی زندە بماند. بە همین خاطر با توجە بە بحرانی تر شدن وضعیت جسمانی حسین رونقی ، عاجزانە از ایشان تقاضا می کنیم بە اعتصاب غذای خویش پایان دهند.

جمعی از زندانیان سیاسی زندان مرکزی سنندج

چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ – 2013 August 28