حادثه‌ی ناشی از کار در مسکن مهر جوانرود قربانی گرفت

14956آژانس کُردپا: طی روزهای گذشته دو شهروند کُرد که در پروژه‌های مسکن مهر در شهرستان جوانرود مشغول به کار بودند در حوادث ناشی از کار دچار مصدومیت شدند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز گذشته یک کارگر ٢٠ ساله‌ی کُرد به نام “آرش عزیزی”، فرزند “محمد” به دلیل سقوط از داربست پروژه‌ی ساختمان‌سازی مسکن مهر از ناحیه‌ی سر دچار شکستگی شد.

وی هم‌اکنون در یکی از مراکز درمانی شهر کرمانشاه تحت مراقبت پزشکی می‌باشد.

همچنین پانزده روز پیش یک کارگر دیگر این پروژه به نام “عزت” در هنگام “آلماتوربندی”، به دلیل سقوط دچار حالت بیهوشی می‌شود که گزارش‌ها حاکی از ادامه‌ی بیهوشی این کارگر و به کمارفتن وی است.

به گفته ی افراد مطلع، کلیه‌ی کارگرانی که در پروژه‌ی مسکن مهر مشغول به کار هستند ار خدمات بیمه‌ی درمانی محروم هستند و هنگام وقوع این قبیل حوادث باید شخصاً هزینه‌های بیمارستانی را تقبل نمایند.

از دیگر سو بر اساس آمارهای ثبت شده در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، از آغاز سال جاری تاکنون ١٢کارگر کُرد در مناطق مختلف کُردنشین ایران به دلیل حوادث ناشی از کار به شدت زخمی و دچار مصدومیت شدند.

فعالان کارگری علت وقوع این گونه حوادث را ناشی از عدم امنیت در محل کار و همچنین بی‌توجهی کارفرما نسبت به جان کارگران عنوان می‌کنند.