دستگیری بیش از ۹۰ نفر از مظنونان حوادث تروریستی تهران

حسن‌بیکی عضو کمیسیون امنیت ملی گفت که در جلسه روز گذشته مسائل امنیتی و عوامل نفوذ داعش به کشور مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود “یش از ۹۰ نفر از مرتبطین حمله داعش به مجلس شناسایی و دستگیر شده‌اند و بخشی از آنها هم در تعقیب و گریزها کشته شده‌اند.”

ابوالفضل حسن‌بیکی با بیان اینکه عصر روز گذشته جلسه کمیسیون امنیت ملی با حضور جمعی از مسئولین امنیتی و انتظامی کشور برگزار شد، گفت: “بر پایه گزارش های مطرح شده در جلسه بیش از ۹۰ نفر از مرتبطین حمله داعش به مجلس شناسایی و دستگیر شده‌اند و بخشی از آنها هم در تعقیب و گریزها کشته شده‌اند”.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه در میان دستگیر شدگان علاوه بر اتباع خارجی اتباع ایرانی هم وجود داشتند، گفت: “عوامل زمینه‌ساز این حادثه صرفا نفوذ فیزیکی داشتند و هر شایعه ای مبنی بر خیانت رد است”.

وی با بیان اینکه عوامل تروریستی سلاح‌های خود را در شهرهای مرزی داخل کشور خریداری کرده بودند، اظهار داشت: “در این جلسه مسئله چگونگی نفوذ آنها به داخل کشور، تهران و مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفت و قرار شد برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی برنامه ریزی‌ها و اقدامات جدی صورت بگیرد”.

حسن‌بیکی تصریح کرد: “در این جلسه مباحث جدی در خصوص حفاظت از مجلس و اماکن موثر و حیاتی و ساختمان‌های مهم صورت گرفت”.

وی خاطرنشان کرد: “در این جلسه استاندار تهران، فرمانده انتظامی تهران بزرگ سردار ساجدی‌نیا، معاونت انتظامی وزارت کشور و مسئولینی از وزارت اطلاعات، سپاه و بسیج حضور داشتند که گزارش های خود را در رابطه با حمله تروریستی داعش در تهران ارائه دادند”.

حقوق بشر در ایران ۱۴ تیر