تراژدی کشته‌شدن کولبران کُرد همچنان ادامه دارد

10356 (1)آژانس کُردپا: با کشته شدن یک کولبر دیگر کُرد در ارومیه توسط نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران، آمار کشته‌ها طی ٥ ماه گذشته به ١٨ نفر رسید.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز پنج‌شنبه هفتم شهریورماه، یک کولبر کُرد به نام “فتاح میکائیلی” فرزند “لقمان”، اهل روستا “منصور آباد” از توابع شهرستان ارومیه، با شلیک مستقیم نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران، جان خود را از دست داد.
به گفته‌ی یک منبع مطلع، این کولبر کُرد ٣١ ساله، متأهل و پدر دو فرزند بوده است که برای تأمین مایحتاج زندگی خانواده‌اش به کولبری در مرزها روی آورده بود.

گفته می‌‌‌شود شهروندان منطقه‌ی ترگور ارومیه در تشییع جنازه‌ی این شهروند به نشانه‌ی اعتراض به اقدام نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران در مقابل درب پاسگاه “زینیی” تجمع کرده که با شلیک هوایی و توهین این نیروها مواجه شدند.

شهروندان مناطق مرزی کُردستان ایران به دلیل عدم وجو فرصت‌های شغلی، فقر و گرانی بیش از اندازه به اجبار به شغل کاذب “کولبری” در مرزها روی آورده‌اند اما در بیشتر مواقع خانواده‌ها جسد فرزندشان را تحویل می‌گیرند.

با استناد بر گزارشات ثبت شده در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، طی ٥ ماه گذشته ٢٧ کولبر کُرد در مناطق مرزی با شلیک مستقیم نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایرانزخمی شدند.