زندان رجایی شهر از ارایه‌ی پرونده‌ی پزشکی انور خضری خودداری می‌کند

«انور خضری»، زندانی عقیدتی، ۸ سال است که از خدمات پزشکی محروم است.

خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، بیمارستان رجایی کرج برای رسیدگی به وضعیت انور خضری از وی گزارش پزشکی مربوط به قفسه‌ی سینه را درخواست کرده است که در سال ۱۳۹۴ اندکی پس از اعزام به بیمارستان، در بهداری زندان رجایی‌شهر ناپدید شد.

این زندانی محبوس در بند هفت سالن ۲۱ رجایی‌شهر در پی تنگی نفس و درد مجدد در ناحیه قفسه سینه در روزهای گذشته به بهداری منتقل شده است. این دردها حاصل شکنجه‌های اعمال‌شده توسط وزنه و میله‌های آهنین بوده و گزارش پزشکی نیز واردساختن ضربات را تایید کرده بود.

انور خضری از اهالی مهاباد در ۱۶ آذر سال ۱۳۸۸ به همراه شش تن دیگر به اتهام عضویت در گروههای سلفی و قتل ملا «عبدالرحیم تینا» در مهاباد بازداشت شد. ملا عبدالرحیم تینا امام جماعت مسجد خلفای راشدین مهاباد روز ۷ مهرماه سال ۱۳۸۷ به قتل رسیده بود.

آقای خضری در دوران بازجویی در بازداشتگاه اطلاعات ارومیه برای گرفتن اعترافات اجباری از سوی بازجویان مورد شکنجه قرار گرفت. بعد از انتقال وی به رجایی‌شهر و مفقودشدن پرونده پزشکی‌اش، بهداری زندان انجام مجدد معاینات و آزمایش‌های قبلی را خواستار شده اما این کار تاکنون صورت نگرفته است‌.

او متعاقبا در اواخر اسفندماه سال ۱۳۹۴ از سوی شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه با اتهاماتی همچون «عضویت در گروه‌های سلفی»، «فساد فی‌الارض»، «اقدام علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» محاکمه و در ۵ خرداد ۱۳۹۴ حکم اعدام در زندان به صورت رسمی به وی ابلاغ شد. حکم اعدام وی در اویل سال ۱۳۹۶ توسط دیوانعالی کشور نقض شد اما تاکنون حکم جدید به وی ابلاغ نشده است. هرانا 17 ترماه