“برزو شیخی” رز زندان مرکزی ارومیه اعدام شد

حکم اعدام یک زندانی بنام برزو شیخی امروز

چهارشنبه ۲۱ تیر ماه با تحصیلات فوق لیسانس آمار و ریاضی 

و با اتهام «قتل» در زندان مرکزی ارومیه اجرا شد.

 امروز چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶، یک زندانی با اتهام “قتل” در زندان مرکزی ارومیه اعدام شد.در هفته های اخیر موج کم سابقه ای از اعدام، زندانهای سراسر کشور را در بر گرفته است.

هویت این زندانی توسط هرانا “برزو شیخی” نام پدر “لطف علی”، با تحصیلات فوق لیسانس آمار و ریاضی، از بند روان درمانی دو زندان مرکزی ارومیه، احراز شده است.

این زندانی به اتهام “قتل” به قصاص محکوم شده است. آقای شیخی روز گذشته جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بود.

گفته میشود آقای شیخی پیش از زندان استاد دانشگاه ارومیه بوده و در مدت دوران حبس در واحد فرهنگی “قسمت کتابخانه” زندان مرکزی ارومیه فعالیت داشته.

همزمان همچنین دست کم ۱۱ زندانی در زندان رجایی شهر کرج جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی منتقل شدند، اتهام عمده منتقل شدگان “قتل” عمد گزارش شده است.

لازم به ذکر است در حالی موجی از اعدام بخصوص در رابطه با محکومان جرایم موادر مخدر در کشور، پس از ماه رمضان، مجددا به راه افتاده که مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و کاهش چشمگیر مجازات اعدام است.

نمایندگان مجلس پیش تر از قوه قضاییه خواسته بودند تا زمان پایان این بررسی از اعدام دست کم ۵ هزار زندانی محکوم به اعدام در رابطه با مواد مخدر خودداری کند با اینحال قوه قضاییه در عمل بی این خواسته بی اعتنایی پیشه کرده است. هرانا21 تیرماه