جان یک زندانی سیاسی کُرد در زندان مرکزی بندرعباس در معرض خطر جدی قرار دارد

afshin_sohrabzadeh

وضعیت جسمی زندانی سیاسی کُرد افشین سهراب زاده بسیار وخیم می باشد او دچار خونریزی داخلی است اما مسئولان زندان و ماموران وزارت اطلاعات مانع انتقال او به بیمارستانهای خارج از زندان و درمان وی هستند.
بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، افشین سهراب زاده ۲۳ ساله و ساکن شهر کرمانشاه که مدت 40 روز پیش، بعد از 23 روز اعتصاب غذاو به بهانه اعزام به بیمارستان از زندان میناب به زندان بندرعباس منتقل شد که از سوی پرسنل این زندان مورد آزار و تهدید شدید قرار گرفت. هم اکنون این زندانی سیاسی کرد دچار خونریزی داخلی از ناحیه روده شده است و شرایط وی به حدی حاد می باشد که همبندیان وی بشدت نگران جان او هستند. علیرغم دردهای طاقت فرسا ،ماموران وزارت اطلاعات و مسئولین زندان از انتقال وی به بیمارستان ودرمان او ممانعت می کنند.
از طرفی این زندانی سیاسی کرد چند بار به بهداری زندان مراجعه کرده است که در این بهداری بجز متادون و داروهای روانگردانی هیچ داروی دیگری یافت نکرده است.
افشین سهراب زاده فرزند بهروز که در تاریخ 17 آذر 1388 در شهر کامیاران دستگیر و مدتی زیادی در اداره اطلاعات این شهر توسط شهرام رحیمی معاون اطلاعات کامیاران بیرحمانه شکنجه میشود و بطوری که از ناحیه دماغ دچار شکستگی و بر اثر ضربه شدید ین مامور اطلاعات فتق این زندانی سیاسی پاره میشود که بعد از آن به رجایی شهر کرج فرستاده میشود و بعد از 20 روز دوباره به اداره اطلاعات سنندج باز گرداننده میشود و هنگامی که چند بار از شدت درد از هوش میرود، در یکی از بیمارستهای شهر سنندج تحت عمل جراحی فتق قرار می گیرد بصورتی که بعد از این عمل حدود 9 ماه به وی سوند وصل میشود.
افشین سهراب زاده ۲۳ ساله به اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد در شعبه 2 دادگاه انقلاب اسلامی شهر سنندج به قضاوت مصطفی طیاری به 25 سال زندان و تبعید به میناب محکوم شد.
گفتنی است که روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه سال جاری این زندانی اهل کردستان در اعتراض به آنچه «شرایط اسفناک» این زندان گفته شده و تبعیدش از زندان مرکزی سنندج به این زندان اقدام به خودکشی کرده بود.