چهار زندانی در اصفهان اعدام شدند

صبح امروز، چهار زندانی در زندان مرکزی اصفهان اعدام شدند. در هفته های اخیر تعداد پرشماری از زندانیان عمدتا از بابت محکومیت در جرایم مواد مخدر یا قصاص در سراسر کشور قربانی چوبه های دار شده اند.

دوتن از این زندانیان که از بند ۴ این زندان منتقل شده بودند «سعید دیاگر» و «مرتضی برقمی» نام داشتند و به ترتیب با اتهام “۸۰۰ گرم هروئین” و “دو و نیم کیلوگرم هروئین” به اعدام محکوم شده بودند. بند ۴ زندان مرکزی اصفهان به زندانیان محکوم به اعدام مواد مخدر اختصاص دارد.

دو زندانی دیگر نیز که حکمشان در این زندان به اجرا درآمد با اتهام “محاربه از طریق سرقت مسلحانه” به اعدام محکوم شده بودند.

تا لحظه تنظیم این خبر هویت دو زندانی اعدام شده مشخص نشده است. یکی از این دو زندانی زمانی که نامش را برای اجرای حکم صدا می‌زنند با چاقو خود را زخمی کرده بود تا اجرای حکم اعدامش به تعویق بیافتد. با این حال وی را پس از بخیه زدن، دوباره به سلول انفرادی منتقل کرده و حکم را اجرا کردند.

در حالی موجی از اعدام بخصوص محکومان جرایم موادر مخدر در کشور، پس از ماه رمضان، مجددا به راه افتاده که مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و کاهش چشمگیر مجازات اعدام است.

نمایندگان مجلس پیش تر از قوه قضاییه خواسته بودند تا زمان پایان این بررسی از اعدام دست کم ۵ هزار زندانی محکوم به اعدام در رابطه با مواد مخدر خودداری کند با اینحال قوه قضاییه در عمل بی این خواسته بی اعتنایی پیشه کرده است.هرانا 26 تیرماه