تجمع اعتراضی 150 کارگر فولاد زاگرس مقابل اداره کار

للللصبح امروز بیش از 150 کارگر کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس در اعتراض به بی‌توجه‌ای مسئولان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کردستان به دریافت مطالباتشان، در مقابل ساختمان این نهاد دولتی تجمع کردند.

آسو نیوز: براساس خبرگزاری ایلنا، صبح امروز یکشنبه 10 شهریور ماه، 150 کارگر فولاد زاگرس به نمایندگی از سوی 235 کارگر اخراجی در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی به پرونده شکایت جمعی‌شان در خصوص اخراج از کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس، در مقابل ساختمان این اداره واقع در سنندج تجمع کردند.

نماینده کارگران کارخانه فولاد زاگرس در باره تجمع امروز گفته است: بعد از آنکه ازمجموع 285 کارگرشاغل در این کارخانه، 235 کارگر به سبب افزایش مشکلات مالی در این واحد تولیدی با سوابق 10 تا 23 سال اخراج شدند، نمایندگان آنها اعتراضات متعددی را در مقابل نهاد‌های دولتی استان و همچنین تهران برگزار کردند اما هنوز به نتیجه روشنی در خصوص زمان دریافت مطالبات خود نرسیده‌اند.

این کارگر با انتقاد از پاسخگو نبودن مسئولان استانی، افزود: بعد از آنکه تجمع صنفی کارگران فولاد زاگرس در تهران با وعده برخی مسئولان و نمایندگان مجلس در 26 تیر ماه ناتمام ماند این کارگران پس از بازگشت، تصمیم گرفتند با طرح شکایت به اداره کارحکم بازگشت بکار خود را دریافت کنند.

نماینده کارگران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این کارگران از ابتدای سال جاری (چهار ماه) حقوق نگرفته‌اند افزود: هفته گذشته کارفرما بخشی از حقوق فروردین ماه سال ۹۲ را به صورت علی‌الحساب به کارگران پرداخت کرد اما همچنان حقوق اردیبهشت، خرداد، تیر و مردادماه کارگران پرداخت نشده است.