ک زندانی از قربانیان باندهای تبهکار درون زندان خودکشی کرد

یک زندانی که خود را قربانی مافیای زندان رجایی شهر کرج می دانست در اعتراض به شرایط خود دست به خودکشی زد

 

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سیدحسن حسینی زندانی محکوم به اعدام محبوس در زندان رجایی شهر کرج پس از اینکه روز گذشته به سوئیت اندرزگاه ۵ تبعید شد دست به خودکشی زد.

این زندانی که از یکسال پیش در سلولهای انفرادی و بندهای بسته این زندان نگهداری شده است مدعی است قربانی درگیری باندهای مافیایی درون زندان که از حمایت بعضی از مسئولین زندان برخوردار هستند شده است.

گفته میشود آقای حسینی پس از آن که خود را حلق آویز کرده بود توسط سایر زندانیان از مرگ حتمی نجات داده شد و به تصمیم مسئولین بند به محل نامعلومی منتقل شد.

سید حسن حسینی متولد ۱۳۵۹، مجرد و متهم ردیف دوم یک پرونده سرقت است که در آن قتلی صورت گرفته است. این زندانی از ۱۲ سال پیش در زندان رجایی شهر کرج و تحت حکم اعدام به سر می برد.

برای اطلاعات بیشتر از فعالیت باندهای مافیایی درون زندان و نقش حمایتی بعضی از مسئولان از این باندها که در زمینه شرارت، توزیع مواد مخدر و سایر فعالیت های غیرقانونی فعال هستند به گزارش اخیر هرانا در رابطه با خودکشی های ناشی از فعالیت های این باندها مراجعه کنید

تاکنون زندانیان پرتعدادی همچون آقای حسینی با دلایل مشابه در همین محل دست به خودکشی زدند اما مسئولان بازرسی سازمان زندانها علیرغم اطلاع، سیاست بی توجهی نسبت به شرایط این زندانیان پیشه کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا  ۱۳۹۶/۰۵/۰۴