روستای ابوالمومن از توابع شهرستان سقز از نبود خدمات رنج می‌برند

6422کوردستان میدیا: عدم خدمات‌رسانی به یکی از دغدغه‌ها و معضلات بزرگ ساكنان روستای “ابوالمومن” تبدیل شده است و زندگی عادی آنان را فلج كرده است.
روستای “ابوالمومن” از توابع شهرستان سقز تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی نیست و هیچ خدماتی در حوزه آب‌رسانی برای این روستا انجام نشده است و نبود آب در روستا بیداد می‌‌کند.
در همین رابطه، به گزارش یکی از وب‌سایت‌های محلی و به نقل از یکی از ساکنان این روستا، نبود آب بهداشتی مناسب منجر به بروز بیماری‌های زیادی بین ساکنان این روستا به ویژه در بین کودکان و نوزادان شده است و تمامی اهالی این روستا از بیماری گواتر رنج می‌برند.

اهالی این روستا بارها برای رفع مشکلات‌شان به ادارت مختلف رژیم مراجعه کرده‌اند، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌اند.

روستای ابوالمومن از توابع شهرستان سقز می‌باشد و جمعیتی بالغ بر ٩٠ نفر دارد.

در همین رابطه، شهرستان قروه و بیشتر روستاهای تابعه‌ی این شهر با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه و شبکه‌ی برق‌رسانی روستاها کاملا فرسوده شده است.

خبرگزاری فارس، به نقل از فرماندار قروه منتشر کرده بود، مشکلات آب و برق این شهرستان جدی و به مرز بحران رسیده است.

این مسئول رژیم ایران افزوده بود: “هم‌اکنون شهرستان قروه و اکثر روستاهای تابعه‌‌ی این شهر، با مشکل کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه هستند و برخی از نقاط در طول شبانه‌روز تنها یک یا دو ساعت آب دارند.”

از دیگر سو، بافت برق‌رسانی روستاها کاملا فرسوده و بیشتر روستاهای تابعه‌ی قروه با عدم پست برق مواجه هستند.

فرسودگی شبکه‌ی برق‌رسانی باعث شده است که شهروندان ضرر و زیان‌های زیادی را متحمل شوند و بسیاری از لوازم برق خانگی روستاییان دچار سوختگی شوند.

مشکل برق در شهرستان قروه در حالی است که استان کُردستان یکی از صادرکنندگان انرژی به خارج از ایران می‌باشد.