محرومیت کلی شهر آبدانان ایلام

1392050511334358890963آبدانان ایلام در زمینه های عمران و توسعه و برنامه و بودجه محروم است.
آسونیوز: بنا به خبرگزاری های داخلی، معاون برنامه ریزی استانداری ایلام اعلام کرده است، آبدانان در تمامی زمینه های توسعه و عمران، و کشاورزی و دامداری، ارتباطات و جاده، صنعت و مسکن و عمران شهری از دیگر مناطق استان عقب افتاده است و در محرومیت کلی قرارگرفته است.
وی با نگاهی انتقادی به نظام بودجه گفت: متاسفانه درمرکز تصمیم گیری بودجه نگاه به مناطق کمتر توسعه یافته نگاهی جمعیتی است نه محرومیت که خود این نگاه معظلی بزرگ و مانعی عظیم برای توسعه و رفع محدودیت استان ما است .

عسکری گفت : باید اعتراف کرد پس از گذشت یک ربع قرن از عمر نظام جمهوری اسلامی وقتی به آبدانان نگاه می کنیم کار خاص و ماندگاری انجام نشده است.

وی تصریح کرد: ردیف های بودجه از نظم سابق خارج شده و متاسفانه نگاه بودجه نگاهی چرتکه ای و جمعیتی بوده و نگاهی اجتماعی و توجه به موانع و ساختار مناطق کمتر توسعه نیافته نیست.

معاون برنامه ریزی استانداری ایلام گفت: به عنوان مثال در طرح تونل بزرگ کبیرکوه با توجه به اینکه این پروژه در قالب پروژه های ملی تعریف شده است تخصیص اعتبار به صورت قطره چکانی است و بیم آن می رود صد سال دیگر به اتمام نرسد.

وی اظهار کردکه این شهرستان دارای ظرفیت خوبی درتمامی زمینه ها بخصوص کشاورزی و دامداری و از سرمایه عظیم نیروی انسانی برخوردار است وی تاکنون از طرف مسئولین هیچ گونه اقدامی نسبت به محرومیت این شهر انجام نشده است.