تیراندازی هنگ مرزی سردشت به کولبران

در درگیری میان نیروهای هنگ مرزی و کولبران در روستایی از توابع سردشت، یک کولبر زخمی شد. همچنین یک دختر روستایی هم در پی تیراندازی نیروهای نظامی در واکنش به مسدودکردن جاده از سوی روستاییان زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، در جریان عبور جمعی از کولبران به آن‌سوی مرز و ممانعت ھنگ مرزی، مردم روستای «بیوران» جاده‌ی اصلى روستا را مسدود کردند و مانع بازداشت کولبران از سوی هنگ مرزی شدند که در نتیجه این نیروها، بر روی روستاییان آتش گشودند.

متعاقبا نیروهاى سپاە پاسداران هم در محل حاضر شدند و به همراه نیروهای هنگ مرزی، بر روی معترضان آتش گشودند که در پی تیراندازی این نیروها، یک کولبر به نام «عبدالواحد نلاسی» مجروح شد.

همچنین بعد از دقایقی، گشودن آتش از سوی این نیروها شدت گرفته و یک دختر ٢٣ سالە به نام «سوزان بیورانی» در جلوی درب خانە‌ی خود زخمی شد.

ممانعت از عبور این کولبران از مرز در حالی صورت گرفت که این افراد، اجازه‌ی عبور از پاسگاه «کونه‌بَفر» را به همراه داشته‌اند اما نیروهای هنگ مرزی در پاسگاه «کپران» از عبور آنها به آن‌سوی مرز ممانعت به عمل آورده‌اند. گفته می شود کولبران مذکور، هیچگونه کالای قاچاقی را به همراه نداشته‌اند. هرانا 11 شهریور