ابلاغ حکم اعدام و زندان براى ۸ شهروند عرب اهل شوش

دادگاه انقلاب اهواز دو متهم را در رابطه با تشکیل گروه “جند الفاروق” به اعدام محکوم کرد و برای ۶ متهم دیگر پرونده حبس هایی از ۳ تا ۲۵ سال صادر کرد. هشت متهمی که احکام علیه آنان صادر شده از شهروندان عرب خوزستان هستند که از سال ۹۴ تا کنون در بازداشت به سر می برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز احکام ۸ تن از متهمان پرونده گروه موسوم به “جند الفاروق” را به آنان ابلاغ کرد.

این افراد که عمدتا از ساکنین شهر شوش و حومه آن هستند به “محاربه از طریق تشکیل گروه “چند الفاروق”، عضویت در جمعیت های مخالف نظام و همینطور تبلیغ علیه نظام” متهم شده بودند. بر اساس حکم صادره متهمان ردیف اول و دوم به نام های عبدالله عبداللهى (۳۳ ساله، ساکن منطقه شاوور) و قاسم بیت عبدالله (ساکن روستای درچال) به اعدام محکوم شدند.

سایر احکام صادره نیز به شرح ادامه به متهمان ابلاغ شده است.

احمد عبداللهی (۳۰ ساله، ساکن شوش) به ۲۵ سال حبس تعزیری، ماجد بیت عبدالله (۲۳ ساله، ساکن روستای خلف مسلم) به ۲۵ سال حبس تعزیری، حسون بیت عبدالله، فرزند عباس (۳۱ ساله، اهل روستای درچال)  به ۲۵ سال حبس تعزیری، حسین عبداللهی (۲۴ ساله، برادر متهم ردیف اول، ساکن منطقه شاوور) به ۳ سال حبس تعزیری، عیسی عبداللهی (۳۰ ساله) و مجید عبداللهی (۲۴ ساله) نیز هر یک به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

لازم به یادآوری است این افراد در ۲۴ مهرماه ۱۳۹۴ توسط نیروهای امنیتی در منازل خود بازداشت شدند. احمد، ماجد و حسون عبداللهی پس از پایان بازجویی ها به زندان مسجد سلیمان منتقل شدند.

متهمان ردیف اول و دوم پرونده در تمام مدت حدود ۲ سال گذشته ابتدا در بازداشتگاه اطلاعات شوش و اکنون در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر اهواز نگهداری می شوند. این دو متهم در این مدت از ارتباط با خانواده های خود محروم نگه داشته شدند.

تنی از متهمان نیز با قرار وثیقه و تودیع آن امکان آزاد شدن تا زمان صدور رای را یافتند.

نهادهای قضایی یا امنیتی تاکنون در مورد پرونده، بازداشت و محاکمه این افراد اطلاعاتی ارایه نکرده اند. همینطور مشخص نیست گروهی که این افراد متهم به تشکیل آن شده اند اساسا در عملیات خشونت باری شرکت داشته است. هرانا 10 شهریور