دو زندانی سیاسی کُرد در زندان رجایی‌شهر چهل و هفتمین روز اعتصاب غذا خود را پشت سر گذاشتند

اعتصاب غذای محمد نظری و سعید شیرزاد، دو زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج چهل و هفت روزه شد.

یک منبع آگاه از زندان رجایی‌شهر کرج به آژانس کُردپا اعلام کرد: درپی ادامه اعتصاب غذا، وضعیت سلامتی این دو زندانی کُرد وخیم و زندگی آنها با تهدید جدی مواجه شده است.

این منبع آگاه افزود: محمد نظری علیرغم وضعیت نامناسب جسمانی به انفرادی منتقل گردیده است.

وی اظهار داشت: خواسته محمد نظری پذیرش درخواست اعاده دادرسی و اعمال ماده ١٠ آیین دادرسی است و سعید شیرزاد خواهان توقف روند پرونده‌سازی جدید مسئولان زندان برای زندانیان معترض، جبران خسارات وارد شده به ایشان در جریان انتقال و باز پس دادن وسایل مصادره‌ای و امکان ثبت شکایت علیه محمد مردانی به دلیل نقض قانون و بی‌حرمتی‌های اعمال شده به زندانیان است.

درپی انتقال ناگهانی شماری از زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج به یک بند فوق امنیتی، تعدادی از این زندانیان در اعتراض به وضعیت بند جدید و نیز وضعیت پرونده‌های قضایی خود دست به اعتصاب غذا زدند.

چندی پیش، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل شرایط زندان رجایی‌شهر کرج را “یک الگوی رفتاری بی‌رحمانه و غیرانسانی” توصیف کرده بود.

سازمان عفو بین‌الملل از مقامات حکومت ایران می‌خواهد اجازه دهند بازرسان بین‌المللی از جمله گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، به طور مستقل و بدون اعلام قبلی از زندان رجایی‌شهر و سایر زندان‌های ایران بازدید بعمل آوردند.

همچنین شورای مدیریت سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان در بیانیه‌ای با اشاره به وضعیت نگران‌کننده زندانیان اعتصابی در زندان رجایی‌شهر کرج، مسئولان دستگاه قضایی و سازمان زندان‌های جمهوری اسلامی ایران را مسئول حفظ جان و وضعیت سلامتی زندانیان اعلام کرد کردپا 23 شهریور