نرخ بیکاری در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۵۰ درصد است

، ماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ بیکاری در این استان به بیش از ۵۰ درصد رسیده است اظهار می کند: در این استان علی رغم آماری که دولتمردان ارائه داده و نرخ بیکاری را ۱۲ یا ۱۳ درصد عنوان کرده اند ما شاهد بالاترین نرخ بیکاری در کشور هستیم بگونه ای که در سیستان و بلوچستان نرخ بیکاری بالای ۵۰ درصد است.

حسینعلی شهریاری با اشاره به اینکه فقر و بیکاری علت بسیاری از ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی است، ادامه می دهد: برخی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان همچون مرکز استان، ایرانشهر و برخی شهرهای سیستان شاهد نرخ بیکاری ۴۷ و ۴۸ درصدی هستند.

وی تنها راه رفع معضل بیکاری را سرمایه گذاری دولت عنوان کرد و گفت: امروز حاشیه نشینی در اغلب شهرهای بزرگ وجود دارد و مشکلات اجتماعی گریبانگیر کل کشور شده است.

نماینده مردم خاش،میرجاوه و نصرت آباد در مجلس نیز با اعتقاد بر این موضوع که مشکل حل بیکاری فقط بر روی کاغذ مانده است اظهار می کند: عملکرد دستگاه های اجرایی دولت در زمینه رفع معضل بیکاری جوانان تنها بر روی کاغذ و صورتجلسه ها باقی مانده است، ثبت آمار و ارقام از سوی دولت در این زمینه دردی از جوانان بیکار برطرف نمی کند و این امار و ارقام تنها شعار و تبلیغاتی است بدون عمل.

علی کرد بیان می کند: استان سیستان و بلوچستان سال هاست که با مشکل خشکسالی دسته و پنجه نرم می کند و جوانان بسیاری در طول این سال ها از دانشگاه های کشور فارغ التحصیل شده اند اما متاسفانه دولت هیچ برنامه تدوین شده و زمان بندی شده ای برای جوانان جویای کار  نداشته است.

وی اذعان می کند: این بیکاری مایه شرمساری جوانان در اجتماع شده است و دولت نتوانسته برنامه مناسبی برای استفاده از ظرفیت جوانان درجهت آبادانی و پویایی جامعه ارائه دهد.

وی بیان می کند: عملکرد دستگاه های اجرایی دولت در زمینه رفع معضل بیکاری جوانان تنها بر روی کاغذ و صورتجلسه ها باقی مانده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان می کند: به دلیل حل مشکلات بیکاری در استان و شهرستان، کمیسیون اجتماعی مجلس را انتخاب کردم و در این کمیسیون با وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی رابطه نزدیکی دارد.

کرد با اشاره به تعطیلی بسیاری از شهرک های صنعتی استان نیز می افزاید: متاسفانه شهرک های صنعتی خاش و میرجاوه، نصرت آباد و نوک آباد مدتها غیرفعال است و باید جهت اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری بتوانیم با تشویق سرمایه گذاران معضل بیکاری را نیز حل کنیم.

وی اظهار می کند: وزارت کار تاکنون نتوانسته با منابع مالی، مسئله اشتغالزایی را انجام دهد و عملکرد دولت در مسئله اشتغالزایی بسیار ضعیف است و باید دولت یازدهم، به مسئله اشتغالزایی توجه کند. روزنامه قدس 25 شهریور