ربابه رضایی: حالِ جسمانی همسرم وخیم است

امروز، چهارشنبه (پنجم مهر ماه)، پنجاه و یکمین روز از اعتصاب غذای رضا شهابی است و وخامت حال جسمانی او باعث نگرانی فعالان کارگری و کنشگران اجتماعی شده است؛ تا جایی که تعداد زیادی از این کنشگران با امضای متنی خواستار رسیدگی به اوضاع شهابی و آزادی او شده‌اند.

ربابه رضایی، همسر رضا شهابی است. او در ارتباط با آخرین وضعیت همسرش می‌گوید: “دیروز در پنجاهمین روز از اعتصاب غذا، حال رضا وخیم شد و او را برای ساعتی به بیمارستان منتقل کردند و دوباره به زندان برگرداندند؛ در همان مدت کوتاه، موفق شدم او را در بیمارستان ببینم؛ علاوه بر درد پشت و گردن، به حدی قوه بینایی و شنوایی‌اش تحلیل رفته که حتی پسرش را از چندمتری نشناخت”.

خانم رضایی خواسته‌های همسرش را لغو حکم نزدیک به سه سال حبس و انتقال به زندان اوینِ تهران دانست و گفت: “نگران سلامتی همسرم هستم و آرزویم این است که به زودی سالم به خانه برگردد”.

شرایط نامساعد جسمانی شهابی، باعث شده که طیف‌هایی از کارگران از او حمایت کنند. اعضای کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور نیز به قضیه ورود کرده‌ و از وزیر کار خواسته‌اند که هر اقدامی می‌تواند برای بهبود وضعیت این کارگر زندانی انجام دهد.

از قرار معلوم، وزیر کار در روزهای گذشته پیگیر وضعیت رضا شهابی بوده است.

در همین رابطه، علی مطهری (نماینده مردم در تهران) گفته است: “در مورد آقای شهابی در جریان موضوع هستم و تا حدی مطلع شده‌ام. وظیفه ما به عنوان نمایندگان این است که موضوعات را به نهادهای مربوطه منتقل کرده و از آنها بخواهیم که در این رابطه توضیح بدهند و سخت‌گیری نکنند”.

به گفته خانواده شهابی، او پس از مراجعه به زندان در ۱۷ مرداد متوجه شد که مدت مرخصی درمان او را غیبت درنظر گرفته‌اند و بایستی نهصد و اندی روز را در زندان بماند. ایلنا 5مهر