ستادی مشترک میان نهادهای امنیتی برای بازداشت شهروندان کُرد تشکیل گردید

امروز چهارشنبه پنجم مهرماه، بازداشت فله‌ای شهروندان کُرد شرکت‌کننده در تجمعات حمایت از همه‌پرسی استقلال کردستان توسط نهادهای امنیتی ادامه داشته است.

خبرنگار کُردپا هویت یکی از بازداشت‌شدگان را “زانیار بخشی” عنوان نمود.

خبرنگار کُردپا به نقل از یک منبع آگاه در فرمانداری سقز اعلام کرد: اداره اطلاعات، سازمان بسیج و سپاه پاسداران ستادی مشترک را برای شناسایی و بازداشت شهروندان کُرد در تجمعات حمایت از همه‌پرسی استقلال کردستان تشکیل داده‌اند.

این منبع افزود: نیروهای اطلاعاتی از طریق تصویرهای ضبط شده از تجمعات شهروندان در حمایت از همه‌پرسی استقلال کردستان اقدام به شناسایی و بازداشت شهروندان شرکت‌کننده می‌کنند.

گفته می‌شود، طی دو روز گذشته، علیرغم مراجعه خانواده بازداشت‌شدگان تجمعات حمایت از همه‌پرسی استقلال کردستان به نهادهای امنیتی، از سرنوشت بازداشت‌شدگان اطلاع دقیقی در دسترس نمی‌باشد.

در همین ارتباط نیز، خبرنگار کُردپا در بوکان هویت چند تن از شهروندان بازداشت شده در تجمعات حمایت از همه‌پرسی استقلال کردستان را به ترتیب ذیل اعلام کرد:
آوات سلطانی، رحمان خسروی، غفور نصیری، دیاکو پورمصطفی، رحمان قادری، سلیمان بی‌پوش، ادریس قادری و رحیم افشاری

این شهروندان بازداشت‌شده اهل روستاهای “حاجی آباد” و “قازانلو” از توابع منطقه “چومی مجیدخان” بوکان می‌باشند و از سرنوشت و محل نگهداری آنان اطلاعی در دسترس نیست.

از دیگر سو نیز، براساس گزارشات منتشره، روز سه‌شنبه چهارم مهرماه، نیروهای امنیتی در سنندج ١٠ شهروند کُرد را به اتهام “حمایت از همه‌پرسی استقلال کردستان” بازداشت کرده‌اند.

هویت سه تن از بازداشت‌شدگان مسلم سعیدپور، پیمان منبری و محمد منبری عنوان شده که پس از بازداشت به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند. کردپا 5 مهر