صدور ۵ حکم اعدام برای ۲ زندانی

این حادثه شامگاه هفتم آذرماه سال۹۳ اتفاق افتاد. آن شب ۲پسر جوان به کلانتری۱۴۲ کن رفتند و یکی از آنها مدعی شد که دقایقی قبل در خانه‌شان با پدرش درگیر شده و وی را به قتل رسانده است. وقتی مأموران راهی محل جنایت شدند علاوه بر جسد پدر پسر جوان با اجساد مادر و پدربزرگ وی نیز روبه‌رو شدند و ماجرا به بازپرس جنایی گزارش شد.

بررسی صحنه جنایت حاکی از آن بود که متهم درگیری سختی با قربانیان داشته و بعد از جنایت تلاش کرده اجساد را داخل خودرواش بکشاند اما نتوانسته این کار را انجام دهد. در این شرایط متهم تحت بازجویی قرار گرفت و هر سه قتل را به گردن گرفت. جوان ۲۳ساله که دانشجوی رشته مهندسی نفت بود، گفت:

از مدتی قبل شیشه مصرف می‌کردم و در این بین پدر و مادرم نیز گاهی با یکدیگر درگیر می‌شدند. از این وضعیت خسته شده بودم تا اینکه نقشه قتل آنها را کشیدم. آن روز پدربزرگم به خانه ما آمده بود. ابتدا آبمیوه خریدم و داخل آن مقداری داروی بیهوشی ریختم. آبمیوه را در دسترس آنها گذاشته بودم تا بنوشند. بعد از خانه بیرون رفتم و ساعتی بعد وقتی برگشتم پدر و مادر و پدربزرگم بیهوش شده بودند. به این ترتیب اول مادرم بعد پدر بزرگم و در نهایت پدرم را به قتل رساندم.

پسر جوان مدتی بعد در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده محاکمه شد. او در جلسه محاکمه به‌رغم اعترافات قبلی‌اش اتهام قتل را انکار کرد و گفت: “من فقط پدرم را به قتل رسانده‌ام. وقتی به خانه برگشتم مادرم در را برایم باز کرد و من به اتاقم رفتم. چند دقیقه بعد با سر و صدا از جایم بلند شدم و پدرم را بالای سر جسد مادرم دیدم. او با چاقو مادرم را به قتل رسانده بود. با وی درگیر شدم و او را به قتل رساندم”.

در ادامه وقتی به اتاقی که پدربزرگم در آنجا خوابیده بود رفتم دیدم پدرم، پدر بزرگم را هم به قتل رسانده است.

در پایان این جلسه قضات دادگاه پسر جوان را به ۳بار قصاص محکوم کردند. در ادامه پرونده به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد.

در این مرحله از آنجا که همه شواهد و مدارک علیه متهم بود قضات دیوان رأی دادگاه را تأیید کردند.

به این ترتیب درصورتی‌که پسر جوان نتواند رضایت اولیای دم را جلب کند به‌زودی قصاص خواهد شد.

قصاص مجازات تازه عروس و همدستش

به گزارش جوان آنلاین، تازه عروس که با همدستی یکی از بستگانش شوهرش و مادربزرگ او را به قتل رسانده‌بودند به قصاص محکوم شدند.

بیست و سوم آبان‌ماه سال‌۹۴، مأموران کلانتری ۱۲۳ نیاوران از قتل زن سالخورده‌ و نوه ۲۹‌ساله‌اش به نام اشکان با خبر و راهی محل شدند.

با انتقال اجساد به پزشکی قانونی، شیدا – عروس خانواده – همراه حامد – پسرعموی مقتول‌–بازداشت شدند.

تازه عروس در شرح ماجرا گفت: «ما به تازگی ازدواج کرده بودیم و فهمیدم شوهرم مرد چشم‌چرانی است. او با زن‌های غریبه ارتباط داشت به همین دلیل با هم اختلاف داشتیم. روز حادثه حامد برای میانجیگری به خانه‌مان آمده بود و در حال صحبت بودیم که شوهرم وارد شد و با دیدن حامد عصبانی شد. آنها با هم درگیر شدند و در آن درگیری حامد با چند ضربه چاقو شوهرم را به قتل رساند. لحظاتی بعد مادربزرگ شوهرم که در طبقه بالا زندگی می‌کرد، از راه رسید. برای اینکه او را ساکت کنم با همدستی حامد او را به قتل رساندم.‌» بعد از توضیحات شیدا، حامد نیز تحت بازجویی قرار گرفت، اما جرمش را انکار کرد و گفت: «دانشجوی رشته مهندسی برق هستم که با دعوت شیدا به خانه آنها رفتم. حین درگیری فقط به اشکان ضربه زدم و در قتل آنها نقشی نداشتم.»

به این ترتیب هر دو متهم روانه زندان شدند و پرونده به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در آن جلسه متهمان در شرح ماجرا با انکار جرمشان، قتل را گردن هم انداختند، اما هیئت قضائی با توجه به مدارک و شواهد موجود در پرونده، حامد را به اتهام مباشرت در قتل زن سالخورده و اشکان به دوبار قصاص و شیدا را به اتهام مباشرت در قتل زن سالخورده به قصاص محکوم کرد. همشهری 2 آبان