سه تجمع اعتراضی برگزار شد

مورخ ۱۳۹۶/۰۸/۱۰، پرداخت نشدن معوقات مزدی بازهم شماری از کارگران پیمانکاری شاغل در فازهای ۲۲ و ۲۴ منطقه ویژه عسلویه را به تجمع کشاند.

آنطور که منابع خبر ایلنا می‌گویند در همین رابطه شماری از این کارگران، روز گذشته (دوشنبه، ۹ آبان‌ماه) در اعتراض به ۴ ماه معوقه مزدی در محوطه اطراف محل کارشان تجمع کردند.

در هفته‌های گذشته نیز شماری از این کارگران در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات صنفی خود تجمع اعتراضی برپا کرده بودند.

این کارگران که در استخدام چند شرکت پیمانکاری هستند می‌گویند که از ابتدای سال جاری تاکنون، تنها ۲۰ تا ۴۰ درصد از مطالبات مزدی خود را دریافت کرده‌اند.

سومین روز از تجمع بازنشستگان کشوری مقابل سازمان برنامه و بودجه

مورخ ۱۳۹۶/۰۸/۱۰، امروز برای سومین روز پیاپی، بازنشستگان کشوری مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند.

در این تجمع که از ساعت ده صبح آغاز شده، حدود دویست نفر از بازنشستگان شرکت دارند. بیشتر این بازنشستگان، از فرهنگیان بازنشسته هستند.

اعتراض اصلی بازنشستگان، به عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، پایین بودن سطح مستمری‌ها و ناکارآمدی سیستم بیمه است.

معترضان امروز، به نشانه خالی بودن سبد معاش بازنشستگان، سفره خالی پهن کردند. یکی از حاضران در تجمع می‌گوید: “می‌خواهیم به صورت نمادین، وضع معیشتی خود را به مسئولان نشان دهیم و از آنها بخواهیم که به شرایط زیستی و معاش بازنشستگان توجه کنند”.

تجمع کارگران تراورس در تهران وارد دومین روز شد

مورخ ۱۳۹۶/۰۸/۱۰، در ادامه اعتراض صنفی روز گذشته کارگران تراورس لرستان در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، صبح امروز این اقدام اعتراضی با همراهی شماری از کارگران تراورس تهران ادامه یافت.

بامداد دیروز (نهم آبان) جمع کثیری از کارگران شرکت تراورس راه آهن لرستان با سفر به پایتخت در اعتراض به معوقات مزدی وبیمه ای وهمچنین نداشتن امنیت شغلی به سبب داشتن قرار دادهای کوتاه مدت یک ماهه در مقابل ساختمان مجلس تجمع کرده بودند.

در همین رابطه صبح امروز شماری از کارگران تراورس تهران در راستای پیگیری همین مطالبات صنفی به جمع همکاران معترض لرستانی خود اضافه شدند و در نتیحه تجمع صنفی را مقابل ساختمان دفتر مرکزی شرکت راه آهن در منطقه بلوار آفریقا برپا کردند.

یکی از این کارگرانی که از روز گذشته تاکنون در این اجتماع صنفی حضور داشته است در این باره به ایلنا گفت: “شب گذشته را به سختی در تهران به صبح رسانده‌ایم و اگر مسئولان پاسخ مناسبی به مطالباتمان بدهند دلیل برای ماندن در تهران”.

گفتنی است شرکت تراورس یکی از شرکت‌های اقماری راه آهن در امور نگهداری خط و ابنیه فنی خط آهن کشور است که د بیش از ۷ هزار کارگر دارد. ایلنا 10 آبان