به اتهام محاربه؛ سه زندانی در زاهدان به اعدام محکوم شدند

امروز ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۶، سه زندانی به نام های “اسماعیل شه بخش” ۲۴ ساله، “دور محمد شه بخش” ۲۰ ساله و “حیات الله نیک زهی” ۲۶ ساله (تبعه پاکستان) که در یک پرونده هستند توسط شعبه دو، قاضی “سرگل زهی” به اعدام محکوم شدند.

این سه زندانی در حالی حکم اعدام خود را امروز دریافت کردند که در هفته جاری همزمان با پایان دادرسی به آنان اعلام شده بود برای هر یک قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی صادر شده است و میتوانند پس از تودیع از زندان آزاد شوند.

اسماعیل شه بخش ۲۴ ساله ( از بند سه)، دور محمد شه بخش ۲۰ ساله (از بند پنج) و حیات الله نیک زهی ۲۶ ساله (تبعه پاکستان و حاضر در بند سه زندان) سه زندانی مورد اشاره هستند که در یک پرونده متهم شده اند.

این زندانیان متهم هستند در یک درگیری مسلحانه با نیروی انتظامی مشارکت جسته اند که در این رهگذر یک سرهنگ نیروی انتظامی به قتل رسیده است. این زندانیان منکر عاملیت در قتل مامور مورد اشاره هستند با اینحال علاوه بر پرونده ای که با اتهامات امنیتی همراه است در پرونده دیگری این افراد به آمریت در قتل نیز متهم شده اند.

این زندانیان از ۲۵ ماه پیش در بازداشت به سر می برند. در زمان بازداشت نیز دو تن از آنان به نامهای اسماعیل شه بخش و حیات الله نیک زهی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و بصورت زخمی دستگیر شدند.

لازم به یادآوری است که طی روزهای گذشته برای هر یک از متهمان این پرونده توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهر زاهدان قرار وثیقه ای معادل ده میلیارد تومان صادر شده است.

همچنین طی روزهای گذشته به زندانی دیگری به نام “عبدالواسط دهانی”، ۲۵ ساله در زندان زاهدان ابلاغ شد به حکم شعبه یک دادگاه انقلاب شهر زاهدان به ریاست قاضی موسوی به اتهام محاربه از طریق همکاری با گروههای مخالف نظام به اعدام محکوم شده است. هرانا 17 آبان