صدور دو حکم اعدام

، پسر جوانی که در جریان دوئل عشقی مرتکب قتل شده بود، به اعدام و شلاق محکوم شد.

پنجم مهرماه سال ۹۳ مأموران پلیس از قتل مرد جوانی در محله باغ آذری خزانه باخبر و راهی محل شدند.

شواهد نشان می‌داد مرد ۲۸ ساله به نام رضا در جریان درگیری با مرد دیگری به نام امین بر اثر ضربه چاقو کشته شده است. به این ترتیب امین ۲۹ ساله شناسایی و دستگیر شد.

متهم با اقرار به جرمش در شرح ماجرا گفت: «در نمایندگی شرکت لیفان کار می‌کردم که به یکی از همکارانم به نام مینا علاقمند شدم. او منشی شرکت بود و بعد از چندین تماس و رفتن به پارک و قهوه‌خانه به او پیشنهاد ازدواج دادم. او قبول کرد، اما مدتی از رابطه‌مان نگذشته بود که مینا از من خواست با هم تماسی نداشته‌باشیم و رابطه‌مان را قطع کنیم. اهمیتی ندادم و تماسم را با او قطع نکردم، اما او جواب تلفن‌هایم را نمی‌داد. مشکوک شدم شاید به فرد دیگری علاقمند شده است که بعد از مدتی شک و گمانم به یقین تبدیل شد و فهمیدم قرار است، رضا به خواستگاری‌اش برود.‌»

او در ادامه گفت: «روزی با یکی از دوستانم به خانه مینا رفتم، اما او با دیدن من با مقتول تماس گرفت. مقتول بلافاصله همراه یکی از دوستانش مقابل خانه مینا آمد و با هم درگیر شدیم. با میانجیگری اهل محل غائله تمام شد و رفتیم، اما موتورم آنجا مانده بود. برگشتم موتورم را بیاورم که بار دیگر با مقتول درگیری شدم و برای ترساندن او ناخواسته دست به چاقو شدم و به سینه مقتول ضربه زدم.‌»

با اقرارهای متهم، مینا نیز بازداشت شد و با تأیید اظهارات متهم، امین به اتهام قتل عمد و رابطه نامشروع و مینا به اتهام رابطه نامشروع روانه زندان شدند.

پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در اولین جلسه با درخواست قصاص از سوی اولیای دم، متهم از خودش دفاع کرد و در پایان هیئت قضایی امین را به اتهام قتل عمد به قصاص و از تجاوز به عنف تبرئه و به اتهام ارتکاب به عمل منافی عفت به ۹۹ ضربه شلاق و مینا نیز به اتهام ارتکاب به عمل منافی عفت به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد.

این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و از سوی قضات شعبه ۱۹‌دیوان تأیید شد. جوان آنلاین 30آبان