تداوم اعتصاب غذای یک زندانی در سقز همزمان با پایان اعتصابی دیگر

یک زندانی سقزی به نام شاهین عبیدیان که پیشتر در اعتراض به روند حقوقی پرونده اش و مدت زمان طولانی که در زندان مانده است دست به اعتصاب غذا زده بود، پس از تهدید مسئولین زندان به اعتصاب خود پایان داد، همچنین گزارش شده زندانی دیگری به نام هیوا حسینی به دلایل مشابه در همین زندان بیست و ششمین روز اعتصاب غذای خود را در سلول انفرادی میگذراند.

زندانی شاهین عبیدیان بدلیل تهدید به تبعید توسط مسئولین زندان به اعتصاب غذای خود پایان داد، همچنین گزارش شده هیوا حسینی بیست و ششمین روز اعتصاب غذای خود را در سلول انفرادی میگذراند.

یک منبع نزدیک به آقای شاهین عبیدیان به گزارشگر هرانا گفت: “از روز چهارشنبه مسئولین خانواده شاهین عبیدیان را تهدید کردند.”

این منبع نزدیک در ادامه گفت: “مسئولین زندان هشدار دادند در صورت تداوم اعتصاب غذایش به زندان زنجان تبعید خواهد شد و شاهین در هراس از تبعید به اعتصاب غذای خود پایان داد.”

وی پس از پایان اعتصاب غذا مجددا از قرنطینه این زندان به بند قرآنی منتقل شده است.

شاهین عبیدیان به دلیل عجز از پرداخت جریمه مالی که همراه با حبس صادره توسط دادگاه برای او در نظر گرفته شده بود بیش از ۱۵ ماه پس از پایان محکومیت حبس کماکان در زندان به سر می برد. او در اعتراض به این روند و با خواست چاره جویی برای آزادی اش از زندان دست به اعتصاب غذا زده بود.

همچنین گزارش شده” دیگر زندانی به نام هیوا حسینی در بیست وششمین روز اعتصاب، بدلیل تداوم اعتصاب غذا در سلول انفرادی نگهداری می شود.”

هیوا حسینی پیشتر به اتهام سرقت دستگیر شد، وی مدعی است با وجود “عدم ادله کافی و اقرار صریح به عدم ارتکاب جرم”، قاضی صرفا او را بر اساس سوء سابقه پیشین در بازداشت موقت نگه داشته است.

وی بدلیل اعتراض به روند پرونده اش در وضعیتی مشابه با شاهین عبیدیان از بیست و شش روز گذشته دست به اعتصاب غذا زده بود.

حال جسمی و روحی این زندانی نامناسب گزارش میشود با این حال تاکنون هیچ رسیدگی یا توجهی نسبت به وضعیت او از سوی مسئولین زندان دیده نشده است.

بدرفتاری با هیوا حسینی درحالی صورت میگیرد که بر اساس بند یک ماده۱۱ اعلامیه جهانی حقوق بشر و اصل ۳۷ قانون اساسی ایران، هر کس به ارتکاب جرمی متهم شود حق دارد بی گناه فرض شود مگر اینکه مجرمیت (مقصر بودن) او بر اساس قانون محرز شود. هرانا 18 آذر