انتقال دو تن به زندان سنندج و مهاباد همزمان با آزادی دو بازداشتی

روز پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶، «طاهر توحیدی» وکیل دادگستری و استاد دانشگاه جهت اجرای حکم ۱۷ ماه حبس تعزیری به زندان سنندج منتقل شد.

حکم را شعبه‌ی ١٠۶ دادگاه کیفری سنندج با دو اتهام «توهین به مامور دولت» و «نشر اکاذیب» صادر کرده است.

انتقال یک فعال سیاسی به زندان مهاباد

یک فعال سیاسی سابق در مهاباد بعد از ضرب و شتم و بازداشت از سوی مامورین وزارت اطلاعات به زندان این شهر منتقل شده است. بازداشت او در رابطه با همکاری او با یکی از احزاب کُردی صورت گرفته است.

«کیوان علیالی» که روز سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ در میدان منگوران شهر مهاباد پس از ضرب و شتم از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده بود، به زندان مهاباد منتقل شده است.

او بدون محاکمه به زندان منتقل شده و پیش از این به خانواده‌ی این شهروند مهابادی اطلاع داده شده بود که وی متهم به ادامه‌ی همکاری با احزاب کُردی است.

کیوان علیالی در دوران نوجوانی نیز در سال ۱۳۸۵ دو ماه را در بازداشت سپاه پاسداران به سر برده و پس از اتمام مراحل بازجویی به صورت موقت آزاد شده بود.

بازداشت یازده سال پیش وی هم مرتبط با عضویت سابقش در یکی از احزاب کُردی بوده است‌.

همزمان یک دانشجوی دانشگاه پیام‌نور سنندج به نام «محرم صابری» با تودیع وثیقه‌ی یکصد میلیون تومانی پس از اتمام مراحل بازجویی آزاد شد‌.

محرم صابری فرزند رضا از اهالی بیجار در هفته‌ی دوم دی ماه به اتهام «تحریک دانشجویان برای شرکت در اعتراضات مردمی» از سوی اداره‌ی اطلاعات سنندج بازداشت شده بود‌.

در خبری دیگر «احسان محمدی» دانشجوی ایلامی هم که در جریان همین تجمعات بازداشت شده بود، با تودیع وثیقه آزاد شده است. مرکز دموکراسی وحقوق بشر کردستان 30 دی