حکم هفت سال و نیم زندان منصوره بهکیش تایید شد

این فعال حقوق بشر  به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»  سال گذشته به هفت سال و نیم زندان محکوم شده بود.

این حکم در مورخ ۱۳ دی ماه ۱۳۹۶ از سوی قاضی بابایی ریاست شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شده است.

منصوره بهکیش در همین رابطه در صفحه فیس بوک خود می نویسد: من نیز به این حکم و تمامی احکام ناعادلانه و جنایت هایی که مسوولان جمهوری اسلامی ایران از ابتدای به قدرت رسیدن شان بر سر ما فعالان سیاسی و اجتماعی آوار کردند، به شدت معترضم و بی تردید در هر کجا که باشم، هر روز محکم تر از دیروز، راه دادخواهی را تا رسیدن به آزادی و برابری و عدالت پی خواهم گرفت و تمامی شرکای سهیم در ماندگاری جنایت کاران را به پای میز محاکمه خواهم کشاند.

منصوره بهکیش از اعضای مادران و خانواده‌های خاوران است که جوانان‌شان در دهه ۶۰ و بخصوص تابستان سال ۶۷ بدون برخورداری از امکان دفاع حقوقی و شرکت در محاکمه‌ای رسمی با نقض حکم حبس یا پس از پایان حبس، اعدام و در مکانی بی‌نام دفن شدند. ۶ تن از اعضای خانواده خانم بهکیش در آن زمان اعدام شدند.

منصوره بهکیش در گذشته نیز به دلیل فعالیت‌های حقوق‌بشری‌اش تحت بازداشت‌های  فراقانونی قرار گرفته و بازجوئی شده است. وی پیش از این بارها به علت شرکت در جلسات مادران عزادار دستگیر شده است. کمپین دفاع از زندانیان سیاسی 12بهمن