فعالان سیاسی کُرد همچنان زندانی می‌شوند/ گزارش کوتاهی از زندان مرکزی مهاباد

15628

آژانس کُردپا: شماری از فعالان سیاسی کُرد به زندان مرکزی مهاباد، جهت سپری نمودن احکام صادره، انتقال یافتند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، طی روزهای اخیر یک فعال سیاسی به نام ناصر بهجتی، جهت سپری نمودن حکم ١٨ ماه حبس، به زندان مرکزی مهاباد منتقل شد.

وی از اهالی شهر مهاباد است که اواخر پاییز سال ٩٠ بهمراه ١٩ شهروند دیگر کُرد از سوی مأموران اطلاعاتی بازداشت و جمعاً به ٦٧ سال زندان محکوم شدند.

ناصر بهجتی دو سال قبل بعد از بازداشت و صدور ١٨ ماه حبس تعزیری، موقتاً از زندان آزاد و در روزهای اخیر باردیگر به زندان مرکزی مهاباد انتقال یافته است.

وی به “همکاری و عضویت در احزاب کُرد” اپوزسیون حکومت حاکم ایران متهم می‌باشد.

خبرنگار کُردپا در ادامه‌ی گزارش ارسالی از مهاباد اعلام کرد که یک فعال سیاسی دیگر کُرد به نام عمر پیرنیا در زندان مهاباد بسر می‌برد.

این شهروند اهل پیرانشهر به اتهام “جاسوسی برای آمریکا و اسرائیل” بازداشت گردیده و دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران برای وی ٦ سال حبس تعزیری صادر کرده است.
عمر پیرنیا اکنون دوران محکومیت خود را در زندان مهاباد سپری می‌کند.

همچنین یک فعال سیاسی بار دیگر از سوی مأموران امنیتی مهاباد بازداشت و به زندان مرکزی این شهر انتقال یافت.
هویت فرد بازداشت‌شده خالد قادرپور عنوان گردیده است.

وی اواسط اسفندماه سال ٨٩ بهمراه ٤ شهروند دیگر به نام‌های رشید مام قادری، فرهاد سید احمدی، جمال محمدی مقدس و محمود هرمزآذر بازداشت و بعدها موقتاً از زندان آزاد شد.

دستگاه قضایی حکومت ایران این فعال سیاسی را به اتهام “هواداری از احزاب کُرد” اپوزسیون به ٦ سال زندان تعزیری محکوم کرده بود که مدتی قبل بار دیگر توسط نیروهای اطلاعاتی مهاباد بازداشت و به زندان منتقل شد.

پیشتر خبرنگار کُردپا در گزارشی از وضعیت وخیم ٦ زندانی سیاسی در مهاباد خبر داده بود.

به گفته‌ی یک منبع مطلع از داخل زندان مرکزی مهاباد، هم اکنون ٢٨ زندانی سیاسی کُرد در زندان مهاباد وجود دارند که قاضی ناظر این زندان با کلیه‌ی خواسته‌های آنان مخالفت می‌کند.

در روزهای گذشته موجی از بازداشت و حبس دوباره برای فعالان سیاسی کُرد آغاز گردیده و روند کنونی برخلاف ادعای دولت تدبیر و امید حسن روحانی و آزادی ٨٠ زندانی سیاسی “امنیتی” در کشور است که گفته می‌شود بنابه دستور آیت‌الله خامنه‌ای از زندان آزاد شده‌اند.