آخرین جلسه دادگاه حبیب ساسانیان برگزار شد

مورخ ۵ اسفندماه آخرین جلسه دادگاه تجدیدنظر حبیب ساسانیان از متهمان پرونده موسوم به “گروه گامو” که پیش تر به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود در دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز ۵ اسفندماه آخرین جلسه دادرسی به پرونده حبیب ساسانیان، شاعر و فعال سیاسی در شعبه ۲۶ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی با حضور نامبرده برگزار شد.

یک منبع نزدیک به آقای ساسانیان به گزارشگر هرانا گفت: “اتهامات آقای ساسانیان؛ تشکیل گروه و افشای اسناد محرمانه بوده است، که ایشان تمامی این اتهامات را صریحاً رد کرد. دادگاه به زودی نسبت به صدور رای اقدام خواهد کرد.”

حبیب ساسانیان (یاکاموز) شاعر اردبیلی که مردادماه سال جاری اعتصاب غذا کرده بود با محقق شدن خواسته هایش اعتصاب خود را شکست. همزمان وثیقه یک میلیارد تومانی تعیین شده پیشین ایشان به ۳۵۰ میلیون تومان کاهش یافت. خانواده حبیب ساسانیان با تامیین وثیقه ۳۵۰ میلیون تومانی زمینه آزاد شدن موقت حبیب را فراهم کردند. سرانجام این شاعر اردبیلی، ششم شهریورماه امسال بعد از ۱۶ ماه بلاتکلیفی بصورت موقت آزاد شد.منبع نزدیک به خانواده ساسانیان در ادامه به گزارشگر هرانا گفت: ” حبیب ساسانیان متاهل و دارای دو فرزند ۱۱ و ۱۵ ساله است که در پی بازداشت وی، وضعیت زندگی این خانواده در نبود پدر، نابسامان شده است و همچنین مشکلاتی از جمله مشکلات مالی را برای آنان به وجود آورده است؛ این خانواده که اجاره نشین هستند، تامین هزینه های رفت و آمد به زندان برایشان دشوار است.”

این زندانی ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ همراه پنج فعال ترک (آذری) دیگر به نامهای مهدی جوادزاده، حمید ثقفی، بابک آوند، اسماعیل افخمی و یونس رحیمی، در شهر اردبیل بازداشت شد. اتهامات این زندانی سیاسی، “تشکیل گروه (گروهک) گامو، رهبری و هدایت گروه (گروهک) گامو، عضویت در (گروهک) گامو، جاسوسی برای کشورهای بیگانه، کپی برداری از اطلاعات محرمانه سپاه پاسداران، ارسال اطلاعات محرمانه سپاه پاسداران به کشورهای بیگانه” عنوان شده است. در اوایل تیرماه سال گذشته رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی این فعالان را “اعضای باند ۶ نفره جاسوسی گامو” معرفی کرد.