پنج شهروند کُرد به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” به حبس محکوم شده‌اند

پنج شهروند کُرد اهل ارومیه که در اعتراضات اخیر توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت شده بودند، توسط دستگاه قضایی به حبس محکوم گردیدند.

براساس گزارش رسیده به آژانس خبررسانی کُردپا، پنج شهروند کُرد به نام‌های “متین خالدی، امین زنده دل، منیره سلطانزاده، صفر اردوخانی و ناصر حسنی” در شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی “رضا نجف‌زاده” به احکام حبس شش‌ماه تا پنج سال محکوم شده‌اند.

جلسه دادگاهی این پنج شهروند کُرد بیست و هشتم بهمن‌ماه سال جاری برگزار و احکام حبس آنان روز پنج‌شنبه سوم اسفندماه به وکلایشان ابلاغ شده است.

براساس احکام صادر شده برای این پنج شهروند کُرد، “متین خالدی و امین زنده دل” به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” به پنج سال حبس تعزیزی و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس، “ناصر حسنی و صفر اردوخانی” به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل یک سال حبس تعزیزی و “منیره سلطانزاده” نیز به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل شش ماه حبس محکوم شده است.

گفته می‌شود، در احکام صادر شده با اشاره به ماده ۱۳۴، “ماده قانون تجمیع احکام” تنها حکم اشد مجازات یعنی پنج سال حبس برای “متین خالدی و امین زنده دل” اجرا می‌شود.

این پنج شهروند کُرد در جریان اعتراضات مردمی در ارومیه بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شده بودند.