دستکم سه تجمع اعتراضی برگزار شد

مورخ

آنها با مسدود کردن ورودی سایت شماره یک نفت و گاز، دست از کار کشیده و اعتراض خود را نشان دادند.

در ماه‌های اخیر اعتراضات کارگری در سراسر ایران به دلیل حقوق‌های معوق مانده شدت گرفته است.

تجمع صدها معلم خریدخدمات یزد مقابل استانداری

مورخ معلمان خرید خدمات یزد برگزاری تجمع در اعتراض به ما‌ه‌ها مطالبات معوقه و محرومیت از بیمه را از سر گرفتند. صدها تن از معلمان پنجشنبه ۱۶ فروردین مقابل فرمانداری یزد تجمع کردند و خواستار تحقق مطالبات خود و رفع تبعیض آموزشی میان دانش‌آموزان شدند.

وزارت آموزش و پرورش، سال ۹۶ به دلیل کمبود بودجه قادر به پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریسی و اضافه‌کار و سایر ملحقات مزد معلمان استخدامی نبود. عدم پرداخت این مطالبات اعتصاب و تجمعات متعدد معلمان مناطق مختلف ایران از جمله یزد را در پی داشت.

معلمان خرید خدمات یزد، دی و بهمن سال گذشته تجمعاتی مقابل استانداری برگزار کردند. مسئولان استانداری و آموزش و پرورش وعده پرداخت مطالبات معلمان را دادند اما این وعده‌ها در حد حرف باقی ماند.

۲۵ اسفند ۹۶ معلمانی که هنوز مطالباتشان پرداخت نشده بود مراسم رسمی آموزش و پرورش یزد را به عرصه بیان اعتراضات صنفی خود تبدیل کردند. آن‌ها در حضور استاندار یزد، نماینده مجلس و مدیر کل آموزش و پرورش خواستار پرداخت مطالبات خود پیش از تعطیلات نوروز شده بودند.

معلمان در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان فراخوان اعتصاب در فروردین را داده‌اند. از جمله معلمان اصفهان اعلام کردند تا پرداخت مطالبات معوقه خود از حضور در کلاس‌های درس خودداری می‌کنند.

اعتصاب و اعتراض بازاریان چهار شهر در کردستان

روز سه شنبه از اعتصاب و تعطیلی چهار بازار در چهار شهر استان کردستان خبر داد.

بازارهای سقز،‌ بانه،‌ مریوان و جوانرود روز سه شنبه تعطیل بودند و روشن نیست که این تعطیلی‌ها چه مدتی به طول می‌انجامد.

کسبه این بازارچه‌ها روز سه شنبه ۱۴ فروردین در اعتراض به بسته شدن مرزها و تعطیلی برخی واحدهای صنفی، از باز کردن مغازه‌ها و فعالیت خودداری کردند.

متعرضان خواستار باز شدن گذرگاه‌های مرزی و کولبری شده و به افزایش تعرفه‌ها و هزینه‌ها از جمله اجاره مغازه و کرایه حمل و نقل اعتراض کردند.

در ماه‌های اخیر مشکلات مناطق تجاری مرزی در غرب کشور موجب اعتراضات بسیاری شده است؛ از جمله بستن مرزها و تیراندازی نیروهای انتظامی به کولبران که موجب مرگ و زخمی شدن تعدادی از آنان شده است. موکریان /صدای آمریکا /رادیو زمانه 17 فروردین