حکم 6 سال حبس تعزیری برای 4 تن از فعالین مدنی سراب در دادگاه تجدید نظر تایید شد

حکم 6 سال حبس تعزیری برای 4 تن از فعالین مدنی شهرستان سراب در شعبه ششم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی با قضاوت آقایان ایمانی، علیزاده و جدیدی با صدور دادنامه ای به شماره 9209974122600664 عینا تأیید گردید.

بر اساس حکم دادگاه انقلاب شهرستان سراب به ریاست رحمان خاطری که در 31 اردیبهشت ماه صادر و اواسط تیرماه سال جاری به وکلای این فعالین ابلاغ شده بود، حمید توحیدی و علی صمد پور هر کدام به 2 سال حبس تعزیری و سید جمال موسوی نژاد و سهند معالی به 1 سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

این 4 تن، از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و علاوه بر آن علی صمد پور به اتهام توهین به رهبری و حمید توحیدی کادیجانی به اتهام عضویت در گروه های غیر قانونی به یک سال حبس تعزیری ( در مجموع به ۲ سال حبس تعزیری) محکوم شده بودند.

شعبه 6 دادگاه تجدیدنظر استان، پرونده را جهت تصحیح ایرادات به شعبه دادگاه انقلاب سراب عودت داده بود که رأی اصلاح شده و با برگشت پرونده به دادگاه تجدیدنظر، بدون مطالعه لایحه اعتراضی، حکم صادره از دادگاه بدوی عینا تأیید شده است.

فعالین نامبرده در تیرماه سال 91 توسط نیروهای امنیتی در شهرستان سراب دستگیر و در اداره اطلاعات سراب و تبریز مورد بازجویی قرار گرفته بودند. در حین بازجویی این فعالین از طرف مأمورین آن اداره شکنجه و آزار و اذیت شده بودند به طوری که علی صمدپور که از بیماری صرع رنج می برد، دچار ایست قلبی شده و به بیمارستان منتقل شده بود.hokm sahand

hokm sahand