تداوم بازداشت فعالین ملی در ساراب/ علی صمدپور دستگیر شد

دستگیریتبریز سسی : فشار بر فعالین ملی آزربایجان همچنان ادامه دارد، دیروزیکشنبه ۷ مهر۱۳۹۲ ماموران امنیتی شهرستان ساراب با یورش به منزل شخصی علی صمد پور را دستگیر کرده اند.

به گزارش خبرنگار منطقه سراب “آرازنیوز”، دیروزیکشنبه چهار تن از ماموران امنیتی شهرستان ساراب ( سراب) حوالی ساعت ۸ صبح با یورش به منزل شخصی فعال ملی آزربایجان علی صمدپور را دستگیر کردند.

صمدپور امروز طی تماس تلفنی کوتاه از انتقالش به زندان سراب خبر داده است.

گفتنی است صمدپور بهمراه چند تن از فعالین ملی شهرستان ساراب در تیرماه سال ۹۱ توسط نیروهای امنیتی دستگیر و در اداره اطلاعات سراب و تبریز مورد بازجویی قرار گرفته بود. در حین بازجویی صمدپور از طرف مأمورین آن اداره به شدت شکنجه شده بود طوری که دچار ایست قلبی شده و به بیمارستان منتقل شده بود.

نهایتا دادگاه انقلاب شهرستان ساراب این فعال ملی را از بابت اتهام واهی”فعالیت تبلیغی علیه نظام “به یک سال حبس تعزیری و به اتهام “توهین به رهبری”به یک سال حبس تعزیری ( در مجموع به ۲ سال حبس تعزیری) محکوم کرد.

این حکم روز پنجشنبه سوم مهرماه امسال در شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی با قضاوت آقایان ایمانی، علیزاده و جدیدی با صدور دادنامه ای به شماره ۹۲۰۹۹۷۴۱۲۲۶۰۰۶۶۴ عینا تأیید شد.

لازم به ذکر است، دیروزیکی دیگر از فعالین ملی شهرستان سراب بنام سهند معالی در جلوی مغازه اش توسط مامورام امنیتی انتظامی دستگیر و به زندان ساراب منتقل شده است