پیام زندانی سیاسی تبعیدی ماهر کعبی در محکومیت قتل بازداشت شدگان در زندانها

؛ زندانی سیاسی ماهر کعبی در پیامی از زندان مرکزی اردبیل قتل بازداشت شدگان در زندانها و بازداشتگاههای کشور را محکوم کرد. ماهر کعبی زندانی سیاسی تبعیدی در زندان مرکزی اردبیل است و خود هنگام بازداشت شرایط سختی حین بازجویی داشته و بارها مرگ را در مقابل چشمان خود دیده است. وی زیر شکنجه دندانهای خود را از دست داده و وادار به اعتراف دروغین شده است.

قتل بازداشت شدگان بیگناه تا کی؟
هر روز در زندانها و بازداشتگاهها اخباری حاکی از قتل جوانان بیگناه این سرزمین به بهانه‌های مختلف بگوش می رسد. جالب اینجاست که حاکمیت جهل و فریب پس از قتل بازداشت شدگان با دروغ و فریب؛ سعی در لاپوشانی جنایات خود می کند.
چند ماه پیش بود که پس از قتل سینا قنبری زیر شکنجه آن را خودکشی نامیدند. محسن حیدری را نیز در بازداشتگاه اراک کشتند و گفتند خودکشی کرده است. قاسم سواری را در زندان سپیدار اهواز زیر شکنجه کشتند که البته آنقدر عیان بود که نتوانستند آن را خودکشی بنمایانند.
پس از تظاهرات سراسری مردم در دی ماه سال ۹۶ بسیاری از مردان و زنان پس از بازداشت مفقود شده و خانواده هایشان در بی اطلاعی از سرنوشت آنها به هر دری می زنند تا بلکه خبری از عزیزشان پیدا کنند.
حال خبر از قتل حاتم مرمضی در بازداشتگاه اطلاعات اهواز می رسد. جوان ۲۰ ساله ای که خانواده اش یکسال به دنبال او بودند. اما پس از یکسال به ناگهان از اطلاعات به خانواده خبر می دهند که جنازه فرزندتان را تحویل بگیرید.
رحمان قربانی را در اداره آگاهی با باتوم برقی به قتل رساندند.
اینهمه سبعیت و وحشی گری چرا؟ مگر جوانان و ملت ما چه می‌خواهند که باید اینچنین با آنها رفتار شود؟
چرا در این مملکت بی قانون؛ پاسخ هر اعتراضی با باتوم و شکنجه و قتل داده می شود؟
در زمانی که کارگران هپکو و هفت تپه و فولاد اهواز؛ کامیونداران در همه ایران؛ کشاورزان اصفهان؛ مردم کازرون؛ غارت شدگان از فقر و گرسنگی و ظلم به جان آمده و فریاشان در کوچه و خیابان از این همه غارت؛ ستم؛ چپاول و بیداد بلند است؛ دیکتاتوری حاکم توان پاسخگویی به مردم و اعتراضاتشان را ندارد. پس با دستگیریهای گسترده دست به سرکوب و کشتار می زند تا مردم را ساکت و سرکوب کند.
من زندانی سیاسی ماهر کعبی در بدو دستگیری با همین شرایط روبرو بوده و همین لحظات سنگین را تجربه کرده ام. اکنون نیز در دست جلادان و شکنجه گران در زندان؛ در بی قانونی حاکم؛ هر بلایی که بخواهند بر سر ما می آورند و از کمترین حقوقی برخوردار نیستیم.
من این وحشیگری و قتلهای خودسرانه جوانان در بازداشتگاهها و زندانها را محکوم کرده و از همه مجامع بین المللی و حقوق بشری خواهان رسیدگی به این جرائم و جنایات حاکمیت دیکتاتوری هستم.

ماهر کعبی
زندان مرکزی اردبیل
خرداد ۱۳۹۷  کانون حقوق بشری  نه به اعدام21 خرداد