٢ کارگر در پیرانشهر و سنندج دچار حادثه شدند

15774آژانس کُردپا: یک کارگر سالخورده‌ی اهل پیرانشهر به دلیل سقوط از ارتفاع، به شدت مصدوم و در نهایت جان خود را از دست داد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز چهارشنبه دهم مهرماه، یک شهروند کُرد اهل پیرانشهر به نام “احمد” به هنگام کار دچار حادثه شد.

این کارگر سالخورده برای درمان به یکی از بیمارستان‌های ارومیه منتقل شد اما به دلیل شدت جراحت وارده جان خود را از دست داد.

همچنین چند روز قبل یکی کارگران اداره‌ی برق سنندج به نام مجتبی امیری ٣٣ ساله بر اثر سقوط تیربرق به شدت زخمی و به بیمارستان انتقال یافت.

پزشکان معالجه وضعیت وی را وخیم گزارش می‌دهند و یک پای امیر فلج شده است.

فعالان کارگری بر این باورند، نبود امینی در محل کار، عدم استاندارد وسایل و تجهیزات کار و بی‌توجهی‌کارفرما به کارگر و نحوه‌ی کار کردن آنان، از جمله دلایل بروز حوادث ناشی از کار می‌باشند که در این بین تنها کارفرما و خانواده‌های آنان آسیب دیده و زیان می‌بینند.

آمار قربانیان حوادث ناشی از کار در ٤٠ روز گذشته در مناطق کُردنشین ایران حاکی از وضعیت نامناسب کارگران و بی‌توجهی نهادهای ذیربط نسبت به این مسئله می‌باشد.

بر اساس امارهای ثبت شده در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، طی ٤٠ روز گذشته ٩ کارگر کُرد، به دلیل حوادث ناشی از کا جان خود را از دست داده‌اند و ٦ نفر نیز زخمی شده‌اند.