محکومیت یک فعال دانشجویی به 1 سال حبس تعلیقی

imagنننesدادگاه انقلاب مریوان 4 نفر از فعالان مدنی و دانشجویی این شهر را تبرئه و یک فعال دانشجویی را به 1 سال حبس تعلیقی محکوم کرد.

آسو نیوز: بنا به گزارش آژانس خبری موکریان از مریوان، قاضی لطفی، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر روز چهارشنبه 10مهرماه 92 حکم 5 فعال مدنی و دانشجویی را صادر کرد.

برپایه این گزارش، دادگاه “سوران دانشور” فعال مدنی و عضو اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کرد را از اتهام ارتباط با یکی از احزاب مخالف و اقدام علیه امنیت نظام تبرئه کرد و همچنین “داوود قسیمی” فعال دانشجویی، “سامان محمودی” فعال دانشجویی و “خالد احمدی” فعال دانشجویی را از اتهام ارتباط با یکی از احزاب مخالف نظام تبرئه ولی “محمد کهنه پوشی”، فعال دانشجویی را با همین اتهام به 1سال حبس تعلیقی به مدت 5 سال محکوم کرد.

این گزارش می افزاید: جلسه دادگاه این 5 نفر فعال دانشجویی روز دوشنبه 8 مهرماه سال جاری در شعبه اول دادگاه انقلاب مریوان برگزار شده بود که در آن جلسه متهمین توانسته بودند با ارائه اسناد و مدارک کافی، بدون داشتن وکیل از خود دفاع کنند.

لازم به یادآوری است، سال گذشته سوران دانشور، داوود قسیمی، سامان محمودی، خالد احمدی و محمد کهنه پوشی 10 دیماه 1391 توسط اداره اطلاعات مریوان بازداشت و پس از حدود یک ماه در تاریخ 12 اسفند با سپردن وثیقه یکصد میلیون تومانی از زندان آزاد شدند.